معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه پنج منطقه تهران در پایین ترین سطح سرانه آموزشی قرار دارد گفت: شهرداری تهران بسیار علاقهمند است که رفع این مشکل را در قالب ساخت مجتمعهای بزرگ مقیاس که در برنامه هفتم نیز تکلیف آن صورت گرفته، انجام دهد.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با تمرکز بر اصلاح نظام جذب نیرو، بر ضرورت برنامهریزی دقیق برای ارتقای کارآمدی و عدالت در نظام آموزش و پرورش تاکید کرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه تاثیر قطعی معدل پایههای متوسطه دوم در کنکور، با توجه به زیرساختهای موجود در کشور، قادر به تحقق عدالت آموزشی نیست و از دیگر مشکلات این طرح، عدم مهار و کنترل مافیای کنکور است که باعث افزایش مافیا برای آزمون نهایی و آزمون کنکور میشود.
معاون سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه برای ریشهکنی بیسوادی باید ورودیهای بیسوادی را ببندیم، گفت: الزامآور بودن سواد در جامعه باید عملیاتی شود.
مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان با بیان اینکه معتقدیم هر اندازه در حوزه خانواده کار کنیم باز جای کار وجود دارد گفت: امسال حدود ۲۵۰۰ مدرس جدید به جمع مدرسان آموزش خانواده اضافه شدند و کار توانمندسازی این مدرسان در سطح کشور در حال انجام است که به بهترین شکل ممکن در راستای آموزش خانوادهها بر اساس شیوه نامه نظام جامع آموزش خانواده که در شهریور ماه ابلاغ شده، عمل میشود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ میانگین سرانه هزینه آموزش در نهضت سوادآموزی به ازای هر فرد یک میلیون تومان بود گفت: امسال این رقم به حدود سه برابر رسیده است. یکی از رویههایی که دنبال میکنیم اصلاح روش در پرداختهاست و قطعا این رقم پرداخت خواهد شد.
معاون شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد که با بهینه سازی و مولدسازی مدارس میتوان نسبت به رفع کمبود مدارس دولتی در تهران اقدام کرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، از تدوین پروژهای جامع برای آموزش «هوش مصنوعی» در تمام پایههای تحصیلی خبر داد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: کتاب کار و فناوری در پایههای ششم، هفتم و هشتم هم اصلاحاتی داشته که بخشی از این اصلاحات در نگارش جدید، ناظر به هوش مصنوعی بوده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به شرایط و بوم و سن هر دانش آموز در هر استان، نوع آسیب اجتماعی متفاوت است گفت: از لحاظ شیوع آسیبهای اجتماعی در بین دانشآموزان کشور در وضعیت قرمزی قرار نداریم.