موزهها، اماکن تاریخی و پایگاههای میراثفرهنگی طبق دستورالعمل جدید معاونت میراثفرهنگی، روزهای ۳۰ اسفند و یکم فروردین (۱۹ و ۲۰ ماه مبارک رمضان) باز است.
امام حسن مجتبی(ع) هنگام تلاوت قرآن هر بار که به آیه مورد خطاب مومنین یعنی «یا ایهاالذین امنوا» میرسید، میفرمود «لبیک».
لحظه حساس فرارسیده بود. ژنرال، با غرور و تکبر، گفت: «بگویید مرگ بر خمینی!» اما اسرا پاسخی کوبنده به او دادند. بهمحض شنیدن نام امام، یکصدا فریاد زدند: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اید امام الخمینی و انصر جیوش الحسینی!»
وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با تأکید بر جایگاه نوروز بهعنوان یک سرمایه راهبردی در تقویت انسجام اجتماعی و تعامل بینالمللی، بر نقش آن در تحقق همبستگی جهانی، انسجام فرهنگی و گسترش گفتمان صلحمحور تأکید کرد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به لزوه افزایش رضایتمندی مسافران از اماکن پذیرایی بر تقویت نظارتها از سوی وزارت بهداشت و درمان و معاونت گردشگری تاکید کرد و گفت: تدابیر ویژه ای برای ارتقای خدماترسانی به مسافران نوروزی اتخاذ شده است.
در سالهای اخیر، سازندگان فیلم و تلویزیون توانستهاند با اقتباس از بازیهای ویدیویی، تجربههای جذابی را برای مخاطبان ایجاد کنند. برخلاف گذشته که بیشتر فیلمهای اقتباس شده از بازیها شکست میخوردند، این روزها شاهد تولید آثار بسیار موفق هستیم که نه تنها طرفداران بازیها، بلکه عموم مردم را نیز به سینماها آورده اند.
مدیرکل پایگاههای میراث ملی و جهانی گفت: برنامههای شاخصی را مانند جشنواره موسیقی محلی، نمایشهای خیابانی، آیینهای مذهبی، آیین قنبرخوانی در ماه رمضان و آیین قهوهخوری برای نوروز ۱۴۰۴ در موزههای کشور در نظر گرفتهایم.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در نمایشگاه بینالمللی گردشگری ایتیبی (ITB) برلین ۲۰۲۵، پاویون ایران با ۱۲ غرفه برنامههای متنوعی برای معرفی جاذبههای گردشگری ایران دارد. این حضور فرصتی برای نمایش تنوع فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری ایران و تغییر روایت نادرست از ایران در مقابله با چالش ایرانهراسی است.
یک کارشناس رسانه با تاکید بر تاثیر سواد رسانهای در جریان جنگ نرم، درباره نقش رسانهها در مقابله با این تهدیدات نرمافزاری گفت: با وجود آنکه بیطرف بودن در رسانهها معنا ندارد اما «انصاف» مهمترین ویژگی است که باید آن را دارا باشند و در تاثیرگذاری بر مخاطب و اعتمادسازی نقش مهمی را ایفا کنند.
یک تولیدکننده پوشاک میگوید دولت باید در تأمین مواد اولیه ورود کند، چون این مسئله فراتر از توان تولیدکنندگان است. به ویژه برای محصولاتی مثل پوشاک عفاف و حجاب که جنبه فرهنگی دارند.