دوره عجیبی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال سپری شدن است؛ دورهای که در آن تصمیمگیرندگان برای هنر بیشتر «سرپرست» هستند تا مدیر.
صحبت از ممیزی در سال ۱۴۰۴ شوخی است!، هادی مرزبان درگذشت، هوش مصنوعی خودکشی میکند؟، دلایل استفاده زیاد جوانان از واژههای بیگانه چیست؟، دوزاری، چلوکباب و ریختن خبرنگاران در آب!، چرا یونسکو در مهار آتش هیرکانی به ایران کمک نکرد؟، استعدادت رو نشون بده، عمو ببینه!، ناصر مسعودی درگذشت و ... از جمله اخبار این هفته فرهنگی هنری ایسنا بودند.
در پی درخواست مستقیم دونالد ترامپ برای احیای مجموعه محبوب «ساعت شلوغی»، پارامونت ساخت قسمت چهارم این سری فیلم را آغاز کرده است.
آدریانا اوگارته با تأکید بر اینکه نسلکشی در غزه تمام نشده است، خواستار توجه بینالمللی به فلسطین شد.
سیامک صفری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها در نقش «تمنا» در مجموعه تلویزیونی «دشتستان» ظاهر شده است، فیلمنامه این مجموعه را تلفیقی از واقعیت و فانتزی عنوان کرده و گفت: فیلمنامه در نوع روایت خود، تازگی داشت و تکراری نبود.
وقتی پسرِ یک اسطوره تصمیم میگیرد فیلم بسازد، نتیجهاش اثری میشود که نه سینما دارد، نه احساس؛ فقط تقلیدی رنگپریده از شکوهِ گذشته.
برگزاری جشنوارههای سینمایی بدون اخذ مجوزهای قانونی، بار دیگر بحث نظارت و مسئولیتپذیری نهادهای فرهنگی را به میان آورده است؛ رویدادهایی که بهجای تقویت هنر، به صحنه بیمدیریتی و حاشیههای پرانتقاد بدل میشوند.
منوچهر علیپور بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها مشغول ایفای نقش «برزوی آهنگر» برای سلمان فارسی است.
نخستین تصویر «مرتضی عقیلی» در فیلم سینمایی «های کپی» به تهیهکنندگی و کارگردانی «علیاکبر ثقفی» رونمایی شد.
شاید برای نسل امروز باور پذیر نباشد اگر بشنود زمانی نسل جوان این مملکت فیلمی را روی پرده سینما دیده و آنقدر در هنرنمایی یک بازیگر غرق شده که بعد از پایان فیلم ، او را مثل یک قهرمان روی دست بلند کرده و به خیابان برده؛ آن بازیگرِ کاریزماتیک، فرامرز قریبیان بازیگر فیلم «گوزنها» است که سینمای ایران در این سالها کمتر همانند او را به خود دیده است، این هنرمند امروز ۸۴ ساله میشود.