نخستین روز جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ساعت ۱۱ صبح یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۴ در پردیس سینمایی ایرانمال به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
تارنمای اتریشی «Der Standard» در گزارشی درباره گسترش فعالیتهای رسانهای ایران در اروپا، با تمرکز بر شبکه پرس تی وی، از افزایش نقش این رسانه در مقابله با جریان یکسویه خبری غرب خبر داده است.
مسعود کیمیایی کارگردان درباره فقدان وجود ناصر تقوایی فیلمساز موسوم به موج نو سینمای ایران نوشت: در این چند سال گذشته دوستانم برای من تنهایی را خواستند. ناصر تقوایی یک دوست شریف بود.
انیمیشن سینمایی «یوز» با فروش ٣ میلیارد و ٣۶٠ میلیون تومان در روز کودک و جذب ۷۰ هزار مخاطب، رکورد پرفروشترین و پرمخاطبترین روز تاریخ سینمای ایران برای یک فیلم کودک را شکست.
شبکه نمایش خانگی با نمایش آشکار مصرف سیگار، الکل و رفتارهای پرخطر، مرز میان ناهنجاری و رفتار پذیرفتهشده را کمرنگ کرده و نگرانی کارشناسان سلامت روان و فرهنگ را برانگیخته است. این آثار، بدون محدودیت و سانسور، تأثیر بیشتری از فضای مجازی بر مخاطبان دارند
«شفرونی» با تکیه بر خندههای تصنعی، شوخیهای پیشپاافتاده و حضور مکرر سلبریتیها، به تقلیدی ضعیف از «جوکر» تبدیل شده است.
در حالی که صنعت انیمیشن جهانی، بخش عمده درآمد خود را از طریق فروش محصولات جانبی به دست میآورد، سهم ایران از این بازار پررونق تقریباً صفر درصد است. تهیهکننده انیمیشن «پسر دلفینی» با اشاره به تولید ۱۴۰ هزار عروسک با استانداردهای بینالمللی میگوید: «ما هنوز به صنعت مربوطه دست نیافتهایم و تنها طراحی محصول در ایران انجام میشود».
امروز معنای زندگی گویی زیر بار ترندهای فضای مجازی دفن میشود و زندگی واقعی، تنها شبیهسازی برای قابهای اینستاگرام است.
این روزها و در سینمای ایران دوباره بحث جنجالی «خرید بلیتهای خالی» بر سر زبانها افتاده است؛ اتهامی که این بار میان دو تهیهکننده علنی شده و بار دیگر پرسش از شفافیت، نظارت و عدالت در اکران فیلمها را پیش کشیده است.
بابک برجسته کارگردان سینما گفت: همدلی، انسجام و وحدت مردمی پیوند میان جنگ ۱۲ روزه و دفاع مقدس است.