اختلاف وزارت صمت و ایرانخودرو بر سر قیمت گذاری که در هفتههای اخیر در کشمکشهای حقوقی نمود ظاهری یافته، نه تنها کمکی به کاهش زیان انباشته صنعت خودروسازی نکرده بلکه مصرف کنندگان واقعی خودرو را در فضای بلاتکلیفی نگه داشته است.
رئیس کل گمرک ایران ضمن تشریح تجارت ۴ ماهه کشور گفت: صادرات پتروشیمی در چهار ماهه نخست ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده که کاهش ۱۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان میدهد.
دولت ۷۰ درصد پول گندمکاران را پرداخت کرده که با توجه به در پیش بودن فصل زراعی جدید، رئیس بنیاد ملی گندمکاران براین باور است که برای کشت جدید گندم باید هرچه سریعتر پول کشاورزان بابت خرید گندم به طور کامل پرداخت و تسویه شود.
صنعت پوشاک و نساجی از زنجیره الیاف، ریسندگی، بافنگی و رنگرزی تا پوشاک به خاطر وجود قاچاق سه میلیارد دلاری در بازار با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند آن هم در شرایطی که واردات در صنعت پوشاک ممنوع است.
اجرای قانون مالیات بر سوداگری و سفتهبازی بازار خودرو را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ کارشناسان معتقدند ابزارهای مالیاتی نمیتوانند بهتنهایی راهحل اساسی کنترل تورم محسوب شوند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دلیل مشکلات آبی کشور، از ۱۶ استان فقط سه استان مجوز کشت برنج را دارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش اتوبوسهای فعال و فرسودگی ناوگان گفت: یکی از پیامدهای نبود نوسازی، مرگ سالانه هزاران نفر در جادههاست که باید برای آن چاره فوری اندیشید.
مدیر کل گمرکات استان کرمان با اشاره به ترخیص ۷۰ هزار دستگاه خودرو دپوشده در منطقه ویژه اقتصادی بم، عنوان کرد: بلاتکلیفی این خودروها بهعنوان یک مشکل فراسازمانی، نیازمند همکاری دستگاههای ذیربط بود که این امر با کمک دستگاه قضا انجام شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تمامی بنگاه های اقتصادی با تمام قدرت در تولید کالاهای اساسی همت کردند تا کمبودی در تامین کالاها نباشد.
در حالیکه بسیاری از مشتریان خودروهای داخلی و چینی از کمبود قطعات یدکی و معطلیهای طولانی در تعمیرگاهها گلایه دارند، رئیس کمیته لوازم یدکی انجمن قطعهسازان ، درباره مشکلات عمیقتری در پشت صحنه این بحران سخن گفته و از ناهماهنگی بانکی در تخصیص ارز و کمکاری شرکتهای واردکننده در تامین قطعه گلایه کرد.