۰۹:۵۲ | ۱۴۰۴ / مهر / ۰۸
| |
ادامه حیات با تنفس مصنوعی

آثار شبکه نمایش خانگی، برای تداوم همراهی مخاطب، ترفندهای نامتعارفی را به کار می‌گیرند

مثلث‌های عشقی نخ‌نما، سوءتفاهم‌های ساده که به‌عنوان گره دراماتیک استفاده می‌شوند، بندبازی روی خطوط قرمز، فراهم آوردن زمینه‌ای برای حرف‌های جنجالی در برنامه‌های گفت‌وگومحور تاریخ انقضا دارند.

کد خبر: ۱۱۶۲۱
| |

به گزارش روایت فردا  شبکه نمایش خانگی ایران، حدود یک دهه قبل به‌عنوان فضایی بکر و تازه برای تجربه‌های متفاوت و روایت‌های جسورانه شناخته می‌شد. در آغاز راه، این مدیوم به هنرمندان فرصتی می‌داد تا فارغ از محدودیت‌های رسانه‌های رسمی و سنتی، دست به تجربه‌های نو بزنند و مخاطب را با فرم‌های تازه هنری و سرگرمی‌سازی خلاقانه آشنا کنند.

 

امروز اما به‌ نظر می‌رسد که این فضا از خلاقیت تهی شده و به‌ جای اینکه مأمنی برای نوآوری باشد، بیشتر به بازار بساز و بفروشی بدل شده که اولویتی بالاتر از جذب مخاطب ندارد. نشانه‌های تکرار، نبود ایده‌های تازه و تکیه بر جذابیت‌های سطحی در عرصه سرگرمی، باعث شده که شبکه نمایش خانگی به جای جایگاه فرهنگی، بیشتر به سکویی تجاری شباهت پیدا کند.

 

این وضعیت پیامدهای مشخصی برای تولیدات دارد؛ به جای آنکه سازندگان در پی خلق روایت‌های اصیل باشند، دغدغه اصلی‌شان تضمین دیده شدن است؛ یعنی به مرور، اصالت هنری جای خود را به محاسبات بازاری می‌دهد و آثاری که می‌توانستند بر پایه نوآوری‌ها و ظرافت‌های هنری بدرخشند، صرفا به محصولاتی مصرفی تبدیل می‌شوند.

 

آثار شبکه نمایش خانگی، برای تداوم همراهی مخاطب، ترفندهای نامتعارفی را به کار می‌گیرند/ادامه حیات با تنفس مصنوعی

 

به این ترتیب، چشم‌اندازی که روزی امیدبخش بود، اکنون بیش از هر زمان دیگری در معرض تکرار و یکنواختی قرار گرفته است. شبکه نمایش خانگی در ذات خودش، با چالش سرعت مصرف محتوا روبه‌رو است. مخاطب امروز با انبوهی از گزینه‌ها مواجه است و صبر او برای همراهی با اثری عمیق، کمتر از گذشته است. اگر در قسمت‌های نخست یک سریال یا رئالیتی‌شو اتفاقی تکان‌دهنده یا جذاب یا مناقشه‌برانگیز رخ ندهد و هر چند قسمت یک‌بار تکرار نشود، بیننده به سادگی آن اثر را کنار می‌گذارد. این فشار مخاطبان، سازندگان را وادار می‌کند که به جای پرداختن به لایه‌های داستانی و ابداعی، به خلق لحظاتی زودبازده و جنجالی رو بیاورند.

 

این شرایط عملا منجر به تغییر روند تولید در محصولات شبکه خانگی شده است. سریال‌ها و رئالیتی‌شوها به سمت طراحی صحنه‌ها و موقعیت‌هایی می‌روند که از همان ابتدا واکنش مخاطب را برانگیزند و در فضای مجازی دست‌به‌دست شوند. چنین مسیری اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت موفق به جذب مخاطب شود، اما در درازمدت خطر خالی شدن آثار از محتوا و بی‌اعتمادی مخاطب را به همراه دارد.

 

یکی از بارزترین نمودهای تهی شدن شبکه نمایش خانگی از خلاقیت، در ضعف فیلمنامه‌ها و سبک بودن وزن اتاق فکرها قابل مشاهده است. بسیاری از داستان‌ها با الگوهایی تکراری پیش می‌روند: مثلث‌های عشقی نخ‌نما، سوءتفاهم‌های ساده که به‌عنوان گره دراماتیک استفاده می‌شوند، بندبازی روی خطوط قرمز، فراهم آوردن زمینه‌ای برای حرف‌های جنجالی در برنامه‌های گفت‌وگومحور و... که صرفا یکی دو هفته تاریخ انقضا دارند.

 

از سوی دیگر، به جای آنکه این مفاهیم بستری برای تأمل و پرسشگری باشند، به ابزار تحریک احساسات و جذب نگاه‌های کنجکاو بدل می‌شوند. نتیجه چنین رویکردی، ایجاد روایتی است که شاید در همان لحظه هیجان ایجاد کند، اما نمی‌تواند اثری ماندگار در ذهن و خاطره مخاطب داشته باشد.

 

تمایز شبکه نمایش خانگی با تلویزیون در آغاز، استفاده آزادانه‌تر از زبان سینما بود. قاب‌های دقیق، نورپردازی حساب‌شده، موسیقی متن پرجزئیات و طراحی صحنه‌های پررمز و راز، همگی باعث می‌شدند آثار این مدیوم جذابیت مضاعفی پیدا کنند، اما در سال‌های اخیر این عناصر کم‌کم جای خود را به شتاب‌زدگی و بی‌دقتی داده‌اند. اولویت بسیاری از تولیدکنندگان بر کم کردن هزینه و افزایش سرعت تولید است، نه خلق اثری که کیفیت بصری و هنری داشته باشد.

 

آثار شبکه نمایش خانگی، برای تداوم همراهی مخاطب، ترفندهای نامتعارفی را به کار می‌گیرند/ادامه حیات با تنفس مصنوعی

 

چنین تغییر رویکردی، پیامدهای آشکاری دارد. در بسیاری از آثار، مخاطب با صحنه‌هایی روبه‌رو می‌شود که به ‌سختی از تولیدات تلویزیونی متمایزند. جذابیت بصری به حداقل رسیده و قاب‌های هنری جای خود را به تصاویر ساده و بی‌روح داده‌اند. این امر نه‌تنها زیبایی‌شناسی سینما را به حاشیه رانده، بلکه هویت شبکه نمایش خانگی را نیز تهدید می‌کند.

 

علاوه بر این، سرمایه‌گذاری افراطی روی چهره‌های شناخته‌شده یکی دیگر از شاخصه‌های امروز شبکه نمایش خانگی است. حضور بازیگران محبوب به‌عنوان عامل تضمین فروش و دیده شدن، به نوعی به نسخه نجات بدل شده است. کافی است نام چند ستاره در تبلیغات آثار ظاهر شود تا بخش مهمی از ماده اولیه آماده باشد، حتی اگر داستان و ایده اصلی چندان قابل دفاع نباشد.

 

این تمرکز افراطی روی چهره‌ها، خود به مشکلی اساسی تبدیل شده است و به جای آنکه بازیگران در خدمت روایت قرار گیرند، روایت به ابزاری برای نمایش ستاره‌ها تبدیل می‌شود. چنین اثری به سرعت در ذهن مخاطب جای می‌گیرد، اما همان‌قدر هم سریع از یاد می‌رود؛ زیرا پشت این درخشش ظاهری، محتوای چندانی برای ماندگار شدن وجود ندارد.

 

یکی از علت‌های وضعیت مورد بحث را باید در شرایط فرهنگی حاکم بر فضای مجازی جست‌وجو کرد. امروز شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به یکی از ارکان اصلی در فرآیند تولید آثار نمایش خانگی بدل شده‌اند. بسیاری از سازندگان از همان ابتدا صحنه‌ها و موقعیت‌هایی را طراحی می‌کنند که قابلیت وایرال شدن داشته باشد. کلیپ‌های کوتاه، صحنه‌های جنجالی یا گفت‌وگوهایی که از پیش برای واکنش‌برانگیزی آماده شده‌اند، دیگر بخشی از تبلیغ جانبی نیستند؛ بلکه در ذات آثار خانگی جای گرفته‌اند.

 

این روند، تولیدات را به سمت سطحی شدن سوق می‌دهد؛ هرچند که در کوتاه‌مدت بازدیدها و توجه رسانه‌ای را تضمین می‌کند، اما در بلندمدت اعتماد مخاطب را از بین می‌برد. مخاطب وقتی احساس کند بیشتر با محصولی تبلیغاتی مواجه است تا اثری هنری، به تدریج از همراهی با آن دست می‌کشد. این تغییر، شبکه نمایش خانگی را در موقعیتی قرار می‌دهد که به جای خلق متن، به تولید حاشیه بسنده می‌کند.

 

آنچه امروز در بسیاری از تولیدات شبکه نمایش خانگی دیده می‌شود، چیزی جز تنفس مصنوعی نیست. ترفندهای رسانه‌ای، حضور ستاره‌ها و صحنه‌های جنجالی شاید بتوانند برای مدتی کوتاه اثری را در صدر گفت‌وگوها نگه دارند، اما توانایی ایجاد عمق و ماندگاری ندارند. چنین آثاری به سرعت مصرف می‌شوند و با همان سرعت نیز به فراموشی سپرده می‌شوند.

 

این وضعیت بیش از هر چیز به ظرفیت از دست رفته این مدیوم اشاره دارد. شبکه نمایش خانگی می‌توانست بستری برای روایت‌های ماندگار و تجربه‌های جسورانه باشد، اما اکنون در معرض تهی شدن از محتوای هنری است. در هفته‌های اخیر، چند سریال و برنامه تولید شده در شبکه خانگی، تلاش کردند با ترفندهایی ویژه، خودشان را به چشم مخاطبان بیاورند. جالب اینجاست که این ترفندها عمدتا جواب داده‌اند و ادامه همراهی مخاطبان را تضمین کرده‌اند. سریال‌های «از یاد رفته»، «سووشون» و «محکوم» در حوزه تولیدات درام، مسابقه «الکلاسیکو: به روایت تسلا» و برنامه گفت‌وگومحور «رک» در حوزه آثار غیرنمایشی، تلاش کرده‌اند با راهکارهایی خارج از قاعده، به چشم مخاطب بیایند. در ادامه، مروری بر این حقه‌های رسانه‌ای نوپدید داریم.

 

آثار شبکه نمایش خانگی، برای تداوم همراهی مخاطب، ترفندهای نامتعارفی را به کار می‌گیرند/ادامه حیات با تنفس مصنوعی

از یاد رفته؛ منهای ادیبی بزرگ

سریال «از یاد رفته» ساخته برزو نیک‌نژاد، در ابتدا توانست با ترکیبی از ملودرام جوان‌پسند، فضاسازی معاصر و بازیگران شناخته‌شده و محبوب نسل جوان، توجه مخاطبان را به خود جلب کند. شخصیت‌ها و روابط میان آن‌ها در قسمت‌های ابتدایی جذاب و قابل‌ پیگیری بودند و روایت ریتمی پویا داشت که باعث می‌شد تماشاگر با هر قسمت بیشتر در داستان غرق شود، اما از حوالی قسمت هفتم، مشخص شد که اثر به تدریج وارد چرخه‌ای تکراری شده است؛ شخصیت آرش با رفت‌وبرگشت‌های مکرر خود، نه‌تنها پیشرفتی در داستان ایجاد نمی‌کرد، بلکه ریتم سریال را کند و گاهی خسته‌کننده جلوه می‌داد. این وضعیت باعث شد تا جذابیت اولیه اثر، به‌طور نسبی تحت تأثیر قرار بگیرد و مخاطب احساس کند که داستان دارد مسیر خود را گم می‌کند.

 

در پایان آخرین قسمت منتشر شده از این سریال، نیک‌نژاد که احتمالا از نزدیک شدن اثرش به مرز افت و فرسودگی آگاه بوده، تصمیم گرفت با ایجاد یک نقطه عطف شوکه‌کننده، یعنی مرگ اسماعیل ادیبی (با بازی حسین محجوب)، روند داستان را وارد مرحله‌ای جدید کند. این حرکت نه‌تنها گره‌ای تازه ایجاد کرد، بلکه تماشاگر را به شکل مؤثری در انتظار سرنوشت شخصیت‌ها نگه داشت و امکان بازتعریف مسیر روایت را فراهم آورد؛ هرچند هنوز معلوم نیست که ادیبی واقعا از دنیا رفته یا توسط پزشکان احیا خواهد شد.

 

از منظر تحلیل سینمایی و ساختار درام، اهمیت این اقدام نیک‌نژاد بیش از یک تغییر ساده در داستان است؛ حضور یا حذف اسماعیل ادیبی نقش کلیدی در پویایی ادامه سریال دارد. اگر این شخصیت زنده می‌ماند، عملا حفظ جذابیت و کشش داستان برای بیش از سه یا چهار قسمت دیگر، بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن بود؛ اما با مرگ او، متن «از یاد رفته» به یک میدان جنگ تمام‌عیار مبدل خواهد شد. بنابراین، مرگ ادبیی به‌عنوان یک گام استراتژیک، بسیار محتمل است تا نه‌تنها مخاطب را درگیر نگه دارد، بلکه امکان توسعه شخصیت‌های دیگر و پیچیده‌تر کردن روایت را نیز فراهم سازد.

 

رک - تریبون مدعیان

برنامه گفت‌وگومحور «رک» با اجرای مجید واشقانی، تلاش می‌کند در فضایی پررقابت و پر از محتواهای متنوع تلویزیونی و دیجیتال، جایگاهی برای خود دست و پا کند؛ اما همان‌طور که تجربه نشان داده، «رک» نمی‌تواند سلبریتی‌های محبوب و پرمخاطب را به‌ راحتی روی صندلی‌اش بنشاند و از آن‌ها بهره‌برداری رسانه‌ای کند. این محدودیت، باعث شده که تیم برنامه‌ساز به دنبال راهکارهای دیگری باشند تا توجه تماشاگر را جلب کنند و بریده‌های این برنامه در صدر ویدئوهای فضای رسانه‌ای محسوس باقی بماند.

 

در هفته‌های اخیر، «رک» استراتژی خاص خودش را کاملا آشکار کرده است: تمرکز روی چهره‌هایی که از محبوبیت اولیه خود فاصله گرفته‌اند، اما هنوز پرادعا و جنجال‌ساز هستند. این مهمانان از طیف‌های فکری و هنری مختلف انتخاب می‌شوند و عمدتا با گفتارهای گزاف و موضع‌گیری‌های بحث‌برانگیزشان، زمینه‌ای برای وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند. مجید واشقانی نیز به خوبی از این اتمسفر آگاه است و در نقش میزبان، به جای آنکه تنها یک پرسشگر سنتی باشد، با مهارت خود، به شعله‌ور کردن تنش‌ها و تحریک واکنش‌های جنجالی مهمانان می‌پردازد.

 

این روند در قسمت‌های اخیر «رک» کاملا مشهود است. اظهارات خاص چهره‌هایی مانند بهاره رهنما، علیرام نورای و حسام نواب صفوی، بیشتر شبیه دستاویزی برای دیده شدن در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی بوده تا خلق محتوای ارزشمند برای مخاطب تلویزیونی. این افراد با جملات جنجالی و بی‌پرده خود، توجه کاربران آنلاین را به سمت برنامه سوق می‌دهند، اما به ندرت باعث شکل‌گیری گفت‌وگویی عمیق یا مفید می‌شوند.

 

آثار شبکه نمایش خانگی، برای تداوم همراهی مخاطب، ترفندهای نامتعارفی را به کار می‌گیرند/ادامه حیات با تنفس مصنوعی

سووشون - حاشیه پررنگ‌تر از متن

سریال «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار، اقتباسی از یکی از مهم‌ترین رمان‌های معاصر ایرانی، در ابتدا با انتظار و هیجان زیادی روبه‌رو شد. بااین‌حال، آنچه که در عمل تحویل مخاطب شد، تصویری از اثری کند بود که نتوانست جذابیت روایت ادبی منبع را منتقل کند. ریتم کند سریال، همراه با ضعف در شکل‌دهی به داستان و شخصیت‌ها، باعث شده که کشش قصه به شدت کاهش یابد و بیننده نتواند با اثر ارتباطی عمیق برقرار کند.

 

با وجود این ضعف‌ها، «سووشون» در قسمت اول حواشی بی‌سابقه‌ای ایجاد کرد که حتی منجر به مسدود شدن پلتفرم نماوا شد. این جنجال اولیه نشان داد که برنامه‌سازان به خوبی از ظرفیت رسانه‌ای و واکنش مخاطب به مرزهای ممنوعه آگاه هستند. در ادامه، سریال تلاش کرده است با بندبازی روی خطوط قرمز و اصرار بر نمایش صحنه‌های رقص و پایکوبی، به‌ویژه حول محور شخصیت سودابه هندی، جایگاه خود را در مرکز توجه حفظ کند و در معرض دید باقی بماند.

 

بااین‌حال، این تلاش‌ها بیشتر شبیه ترفندی رسانه‌ای برای جلب توجه هستند تا ارائه محتوای غنی و درگیرکننده. بیننده‌ای که به دنبال روایت منسجم و تعلیق دراماتیک است، به دلیل ضعف در ریتم و شخصیت‌پردازی، اغلب خسته می‌شود و ارتباطش با داستان را از دست می‌دهد. به عبارت دیگر، سریالی که می‌توانست یکی از بهترین آثار اقتباسی معاصر ایران باشد، در عمل به اثری تبدیل شده که بیشتر با جنجال و نمایش صحنه‌های پرهیاهو شناخته می‌شود تا کیفیت روایی و بصری.

 

«سووشون» نمونه‌ای از اثری است که تلاش می‌کند با تحریک کنجکاوی مخاطب و دست گذاشتن روی عناصر جنجالی، دیده شود؛ اما درعین‌حال، ضعف ساختاری و کندی ریتم آن، تجربه تماشای اثر را برای بیننده متوسط به تجربه‌ای خسته‌کننده تبدیل می‌کند. این تناقض میان جنجال‌آفرینی و مشکلات محتوایی، نقطه‌ای است که منتقدان و مخاطبان حرفه‌ای بیش از هر چیز به آن توجه می‌کنند و باعث می‌شود سریال در ذهن مخاطب، اثری پرهیاهو اما متوسط به یاد بماند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات

آثار کمدی مدیری، رامبد، آقاخانی چرا در پلت‌فرم شکست خوردند؟ رضا عطاران بدل «صددام» است،اشتباه نکنید! هوش مصنوعی، صدای تازه شهروندان در جدال با گردشگری انبوه «دعای عرفه» متنی تعلیمی و عارفانه تردید در درست بودن برگزاری ایام مسلمیه عکسی ماندگار از مراسم تشییع پیکر امام(ره) آغاز عملیات انتقال زائران حج به مشاعر از ۱۴ خرداد/آمادگی سازمان حج برای میزبانی۸۶۷۰۰ زائر امامی که با علم، جامعه را ساخت توسعه اقامتگاه‌های بومگردی بدون توجه به زیر ساخت‌ها شدنی نیست هر بخش از ایران تکه‌ای از وجودم است «ماهسون» برگزاری کنسرت در ایران را تکذیب کرد واکنش عضو بنیاد فرشچیان به وضعیت تابلوهای کاخ سعدآباد واکنش نماوا به مسدودی بعد از عرضه سریال «سووشون» سریال سووشون به دلیل نداشتن مجوز توقیف شد/ شبکه نمایش خانگی نماوا بدلیل امتناع از انجام تعهدات قانونی مسدود شد قصه‌های تاریخی در سریال‌ها رونق گرفت بومگردان‌ها تمایلی برای تمدید مجوزهای خود ندارند سود ارتباطات حسنه ایران و عربستان برای جهان اسلام است کتاب «روح‌الله» بخش‌های کمتر دیده شده زندگی امام را بیان می‌کند «لیلو و استیچ» با انفجار ۱۴۶ میلیون دلاری سینماها را تسخیر کرد «یزدان»؛ روایتی واقع‌گرایانه از معضلات شهر تهران چوب حراج به سرخی صورت مردم ایران زمین انتشار کتابی با مقدمه عباس عراقچی در حوزه برندسازی کوچ مجریان مشهور به نمایش خانگی/ رقابت ژوله، رشیدپور، مدیری و رامبد+ جدول نخل طلای ۲۰۲۵ در دستان سینمای ایران کرومی، لبوبو و... شخصیت‌های محبوب کودکان امروز از کجا آمده‌اند؟ صداپیشگی در کشور افت کرده است عادی‌انگاری دخانیات در شبکه نمایش خانگی/ درخواست ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی نسل Z موزه را چگونه می‌بیند؟ این سریال داستانی متفاوت از «گاندو» دارد سریال‌های خانگی، خشونت می‌سازند یا روایت می‌کنند؟ طرحی برای مقابله با ایران‌هراسی و شگفتی از غنای تمدنی کاهش ۱ میلیونی تماشاگران سینما در سال ۱۴۰۴ دورخیز معنادار گلزار برای سینما و موسیقی سریال‌های بی‌سلبریتی‌ پلت‌فرم‌ها پرمخاطب‌ترند ایران به مرکز پیکاسو شناسی دنیا تبدیل شده است سریال «وحشی» عقب‌گردی در کارنامه هومن سیدی است؟ رضا صادقی «برنده» بازگشت مردم تفاوت بین خائن و خادم را می‌دانند / شهید رئیسی یک انسان اصیل بود ۳۶ دوره نمایشگاه کتاب چطور گذشت؟ تاثیر مذاکرات ایران و آمریکا در شب بازیگران/ «چه خوب که در این زمانه بلاخیز هنوز می‌توانیم بخندیم!» نمایشگاه کتاب تهران امروز تمام می‌شود نمایشگاه کودک‌ونوجوان، شب «علیزاده» و نکوداشت‌ «مشکاتیان» درگیری قاچاقچیان با یگان حفاظت در حریم تخت جمشید زندگی کدام هنرمندان کتاب شد؟ برنامه های تلویزیون در نخستین سالگرد شهید جمهور و شهدای خدمت عرضه کتاب‌های لمسی و خط بریل برای کودکان نابینا/ کانون پرورش فکری رقیب ناشران خصوصی نیست پایان سلطنت «دایناسور»؛ «بی سروصدا» وارد اکران شد تجربیات گویندگان و مجریان خبر در یک کتاب رویایی که در کاشان متولد شد جلد پنجم «سیره نامه امیرالمومنین (ع)» به نمایشگاه کتاب رسید حذف بخش‌هایی از کتاب «هارداسان» پیش از چاپ؛ وقتی که جشنواره موسیقی نواحی سهم جیب‌ها شد، نه مردم! انتقادهایی به جشنواره عودنوازی قشم؛ گشتی در نمایشگاه کتاب تهران تامین بودجه برای تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم هویت خلیج فارس را با ساخت فیلم و رمان تثبیت کنیم «کارناوال» رامبد جوان به راه افتاد از «رضا کیانیان» تا «خاله شادونه» نمایشگاه کتاب؛ چشم‌انتظار مردم سفر «بدون قرار قبلی» به مشهد با فیلم‌های آخر هفته تلویزیون ویژه‌برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ مطالعه طنینِ «زیبا صدایم کن» در سالن‌های سینما آیا گره گردشگری ایران و مصر باز می‌شود؟ جنبشی برای بازتاب جهان دیجیتال شده از سارا بهرامی تا آزاده صمدی و صابر ابر آثار تلاش‌ها و رهنمودهای رهبر انقلاب در حرکت قرآنی کشور مسئله فقط ایران‌هراسی نیست/ چرا بلیت هواپیما برای اتباع خارجی دوبرابر حساب می‌شود؟ مستند «احمد» سریال می‌شود ۵۴ درصد زائران حج تمتع امسال را بانوان تشکیل می‌دهند اطلس مردم‌نگاری سرزمین ایران؛ رونمایی از سه کتاب در روز ملی خلیج فارس سریال‌های «سلمان»، «پایتخت ۸» و «آقای قاضی» سال ۱۴۰۵ روی آنتن می‌رود آغاز یک سریال تاریخی ـ فانتزی از فردا ۹ سریال جدید در راه نمایش خانگی سوگواری برای شادی از دست رفته جنوب کشف سنگ گورِ پهلوی ساسانی در استان فارس کودکی به اثر ۵۰ میلیون یورویی موزه هلند آسیب رساند «پایتخت» با اختلاف زیاد در صدر تماس‌های مردمی صداوسیما حمید جبلی برای بچه‌ها سریال می‌سازد اکران‌ سیار برای سینمای ایران ۲۰ میلیارد درآمد داشت؛ اعلام آمادگی هنرمندان جشنواره موسیقی نواحی برای اهدای خون به مجروحان سانحه بندرعباس فقط ۳ سال از رادیو کوچکتر است!/ در نوجوانی سلبریتی شد حماسه نُت‌ها در دل میدان بررسی سوتی‌های هفت فصل سریال پایتخت/وقتی زن برادر هما با تقی ازدواج می‌کند؟  ماجرای خطای مشکوک در تلویزیون چه بود؟ سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) انتشار «تاسیان» ویژه نابینایان با صدای گلاره عباسی مخاطبان فروردینِ سینماها و یک رفتار پرتکرار در گیشه ۵ سال اخیر طرح جدید ارشادبرای کتابفروشان فرصتی برای حمایت یا رفع تکلیف؟ طرفداران «مردان آهنین» دلیل اجرایم بود؛ به تماشای واقعیت تلویزیون «خوش‌گلدین»! خوشحالم در نمایشی بازی می‌کنم که درباره جزیره هرمز است سعدی انسان را به درنگ در خویشتن دعوت می‌کند جزئیات جدید از روزهای پایانی زندگی زوج هالیوودی تلاقی حماسه و عرفان و مذهب در نمادهای ورزش پهلوانی «بوستان سعدی» برگزیده جایزه بهترین اثر ترجمه شده ادبیات جهان شد پارچه‌های موجود یا بدن‌نما هستند یا مناسب فصل گرم نیستند شاعری که آتش به جان عاشقان زد و آثارش در آتش سوخت کتاب‌هایی که پر از فریادند! بازسازی «بادیگارد» در دستور کار قرار گرفت نام ثمین باغچه‌بان همانند نام پدرش برای ایران راهگشاست میراث جهانی ایرانیان در پهنه آب‌های تاریخی چرا تصویب «سند ملی اسباب بازی» به سرانجام نمی‌رسد؟ مجوز جشنواره «پسر دلفینی۲» را با خواننده دیگری گرفتیم ماجرای پخش غیرمجاز «روایت ناتمام سیما» چه بود؛ گفتند اشتباه شده! میراث جهانی ایران در پیوند فرهنگ و ورزش دور زدن تحریم‌ها یا انعقاد یک توافق جدید؟ سیمافیلم کدام سریال‌ها را می‌سازد؟؛ میراثی برای حافظه شنیداری جهان فاجعه‌ی توهین به شعور مخاطب/ آقای مقدم این جنازه را دیگر به خاک بسپارید! ۶۰ درصد مردم سفر نرفتند جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ به نویسنده فرانسوی رسید طبیعت شرقی در «شکوفه‌های بهاری» هیروشیگه حواشی «پایتخت ۷»؛ تعقیب و گریز بهرام افشاری و حواله خودرو فوتبالیست‌ها رمان «آبیسم» را برای آگاهی‌رسانی درباره اوتیسم نوشتم تقویم جلالی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای علمی خیام است آیین‌های ایرانی؛ پیوند میراث کهن و تاریخ امروز جهان جنجال‌هایی که از سینما شروع شد چرا «با بابام» انیمیشن کودکانه موفقی است؟ این فیلم‌ها در سال ۱۴۰۳، کمتر از انتظار فروختند کمدی باید انسان را به تفکر وادارد مسافران نوروزی در کدام استان‌ها بیشتر اقامت داشتند و مصدوم شدند؟ ۱۰۰ دوربین‌ تلویزیونی راهپیمایی روز قدس را پوشش می‌دهند بازیگری که یک سال روی صحنه ماند دانیال جعفری بازیگر نوجوان ایرانی موفق به دریافت مدارک بازیگری آکسفورد شد دومین اثر مشترک سامی یوسف و همایون شجریان منتشر شد ۸ فیلم ۱۴۰۳ که بیشتر از انتظار ظاهر شدند کاروانسرای سعدالسلطنه قصه‌ مردی که با عروسکش بهار را نوید می‌دهد رهبر انقلاب نقد اجتماعی و سیاسی در شعر طنز را به رسمیت می‌شناسند پارک ملی تندوره گنجینه‌ای طبیعی در ایران رای پیشرفت خود، دست به تخریب دیگران نزنیم تا عاقبت بخیر شویم احیای شب نوزدهم در مصلی تهران خلاصه نمادین جهان ایرانی «بهار در بهار» با ویژه برنامه های تحویل سال تلویزیون : ذائقهِ کمدی‌پسندِ مردم کار را سخت کرده است سریال‌های قدیمی همچنان پیشتاز تلویزیون و پلتفرم‌ها موزه‌ها و اماکن تاریخی ۱۹ و ۲۰ ماه مبارک رمضان باز است اعتراض صداوسیما به توقف پخش شبکه «الاقصی» از کلاسیک‌های وفادار تا بازخوانی‌های مدرن ستاره‌سازی با هزینه‌ای ناچیز در دنیای میلیون دلاری نوشتن شاهنامه چند سال طول کشید؟ دلخوری بابا پنجعلی در آستانه پخش «پایتخت» جدید لبیک‌های امام حسن مجتبی(ع) قرآنی که در میان اسرا دست به دست می‌شد رمضانی که لرزه به تن ژنرال عراقی انداخت وزیر میراث فرهنگی: نوروز سرمایه‌ای برای تعاملات بین‌المللی است هزینه تماشای فیلم و سریال در نمایش خانگی بالا رفت یک کمدی‌ساز الزاما در تمام کارهایش موفق نیست سریال «معاویه» با چه هدفی ساخته شده است؟ کارگردان سینما به سوگ مادربزرگ فیلم‌هایش نشست انیمیشن‌هایی که در سال ۲۰۲۵ ظاهر می‌شوند اقتباسی برای ثبت در تاریخ سینما و ادبیات ایران زنان انگلیسی دو برابر بیشتر از مردان کتاب می‌خوانند اتخاذ تدابیری برای ارتقای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی چرا سریال‌های ایرانی در سطح بین‌المللی پخش نمی‌شوند؟ انتشار غیرقانونی دامن «ببعی قهرمان» را هم گرفت؛ نوروز در تلویزیون؟ بازی‌های ویدیویی که الهام‌بخش ساخت آثار سینمایی شدند «تاسیان» رفع توقیف شد؟ جشنواره موسیقی محلی تا آیین قهوه‌خوری اشتباهات معاویه قابل بخشش نیست قسمت چهارم سریال «تاسیان» منتشر شد تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟ ۱۲ غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری برلین؛ فرصتی برای مقابله با ایران‌هراسی تجربه‌ای قلبی و نه شنیداری از یک کنسرت اگر بی‌طرف نیستید دست‌کم انصاف داشته باشید ساخت سریال‌هایی برای «دیده نشدن» دولت به مسئله تأمین مواد اولیه پوشاک ورود کند برگزاری جشن تحویل سال نو در اصفهان و شیراز معرفی برندگان اسکار ۲۰۲۵ / انیمیشن کوتاه ایرانی اسکار گرفت رتبه‌بندی ۹۶ فیلم برتر در تاریخ اسکار «اکران رمضان» را به یک «فرصت طلایی» تبدیل کنیم روایتی متفاوت از تراژدی «هملت» در اروپا کتاب «ضاحیه مقدسه» رونمایی می‌شود آموزش نقالی شاهنامه به کودکان باید با توجه به مفاهیم تربیتی آنها باشد طرفداران مستندهای حیات وحش، سیاسی و تاریخی بیشترند سفری اقتباسی از تفکر غربی به فلسفه شرقی پیام شهید کسایی در آخرین دیدار برای خانواده‌اش چه بود؟ «حاجی واشنگتن» در «سفر پر ماجرا»؛ گروه های استهلال ماه رمضان ۱۴۰۳ از چه روزی کار رصد را آغاز می‌کنند؟ تخریب کاشی‌کاری سر در خانقاه مسجد جامع نطنز ۳ کمدی و ۲ حضور پژمان جمشیدی در گیشه نوروز؛ دومین مقبره «فرعون» کشف می‌شود؟ اژه‌ای: مسائل حقوقی گردشگران خارجی را رفع می‌کنیم اقدام تحسین برانگیز قوه قضائیه در جلوگیری از پخش سریال تاسیان روایتی از «کتابشویی» هشدار نسبت به وقوع یک تراژدی بزرگ در صنایع خلاق اقامه نماز لیلةالدفن برای سیدحسن نصرالله در تمام مساجد ایران دستمزدهایی که وسوسه می‌کنند فیلم‌های کودک را با تصور کودکانه تولید نکنید! افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی/ وضعیت تراژیک در پروازها افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی/ وضعیت تراژیک در پروازها کتابخانه عمومی امروز مکمل نهاد خانواده و نهاد مدرسه است جزییاتی از اکران عید فطر و بلیت ۱۰۰ هزار تومانی سینما روایتی از آخرین حضور منوچهر والی‌زاده بر صحنه بخشی از درآمد استریمرها از طریق حمایت مستقیم کاربران است افتتاح اتاق ایران‌شناسی در پاکستان فروش ۱۵۷ میلیاردی گیشه در بهمن ماه واکنش فرزند «فهیمه راستکار» به اجرایی نشدن یک مصوبه ایرج رضایی دوبلور پیشکسوت درگذشت
سریال «معاویه» با چه هدفی ساخته شده است؟ کرومی، لبوبو و... شخصیت‌های محبوب کودکان امروز از کجا آمده‌اند؟ سریال «وحشی» عقب‌گردی در کارنامه هومن سیدی است؟ بررسی سوتی‌های هفت فصل سریال پایتخت/وقتی زن برادر هما با تقی ازدواج می‌کند؟  فاجعه‌ی توهین به شعور مخاطب/ آقای مقدم این جنازه را دیگر به خاک بسپارید! اقدام تحسین برانگیز قوه قضائیه در جلوگیری از پخش سریال تاسیان نام ثمین باغچه‌بان همانند نام پدرش برای ایران راهگشاست رتبه‌بندی ۹۶ فیلم برتر در تاریخ اسکار برگزاری جشن تحویل سال نو در اصفهان و شیراز فعال شدن مجدد سلبریتی‌های آشوب‌طلب در جشنواره فیلم فجر میراث جهانی ایرانیان در پهنه آب‌های تاریخی برنامه های تلویزیون در نخستین سالگرد شهید جمهور و شهدای خدمت به تماشای واقعیت تلویزیون «خوش‌گلدین»! جزئیات جدید از روزهای پایانی زندگی زوج هالیوودی فیلم‌های کودک را با تصور کودکانه تولید نکنید! «بوستان سعدی» برگزیده جایزه بهترین اثر ترجمه شده ادبیات جهان شد تلاقی حماسه و عرفان و مذهب در نمادهای ورزش پهلوانی اقامه نماز لیلةالدفن برای سیدحسن نصرالله در تمام مساجد ایران کتاب‌هایی که پر از فریادند! روایتی از آخرین حضور منوچهر والی‌زاده بر صحنه طرفداران «مردان آهنین» دلیل اجرایم بود؛ شاعری که آتش به جان عاشقان زد و آثارش در آتش سوخت جنجال‌هایی که از سینما شروع شد پارک ملی تندوره گنجینه‌ای طبیعی در ایران افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی/ وضعیت تراژیک در پروازها ۸ فیلم ۱۴۰۳ که بیشتر از انتظار ظاهر شدند انتشار «تاسیان» ویژه نابینایان با صدای گلاره عباسی خوشحالم در نمایشی بازی می‌کنم که درباره جزیره هرمز است چرا تصویب «سند ملی اسباب بازی» به سرانجام نمی‌رسد؟ سیمافیلم کدام سریال‌ها را می‌سازد؟؛ دستمزدهایی که وسوسه می‌کنند سردیس حسن ریاحی موسیقی‌دان رونمایی شد سعدی انسان را به درنگ در خویشتن دعوت می‌کند بازسازی «بادیگارد» در دستور کار قرار گرفت چرا «با بابام» انیمیشن کودکانه موفقی است؟ این فیلم‌ها در سال ۱۴۰۳، کمتر از انتظار فروختند مسافران نوروزی در کدام استان‌ها بیشتر اقامت داشتند و مصدوم شدند؟ افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی/ وضعیت تراژیک در پروازها فروش ۱۵۷ میلیاردی گیشه در بهمن ماه ایرج رضایی دوبلور پیشکسوت درگذشت موسیقی «کواتی» برگرفته از فرهنگ مردم بلوچ است؛ راهی برای کم کردن اضطراب و تنش بازیگری که یک سال روی صحنه ماند دانیال جعفری بازیگر نوجوان ایرانی موفق به دریافت مدارک بازیگری آکسفورد شد انیمیشن‌هایی که در سال ۲۰۲۵ ظاهر می‌شوند افتتاح اتاق ایران‌شناسی در پاکستان نمایشگاه کتاب تهران امروز تمام می‌شود نمایشگاه کودک‌ونوجوان، شب «علیزاده» و نکوداشت‌ «مشکاتیان» زندگی کدام هنرمندان کتاب شد؟ مخاطبان فروردینِ سینماها و یک رفتار پرتکرار در گیشه ۵ سال اخیر طبیعت شرقی در «شکوفه‌های بهاری» هیروشیگه حواشی «پایتخت ۷»؛ تعقیب و گریز بهرام افشاری و حواله خودرو فوتبالیست‌ها رهبر انقلاب نقد اجتماعی و سیاسی در شعر طنز را به رسمیت می‌شناسند رای پیشرفت خود، دست به تخریب دیگران نزنیم تا عاقبت بخیر شویم پاسخ‌های آشتیانی‌پور به شبهات رأی‌گیری مردمی جشنواره فیلم فجر پارچه‌های موجود یا بدن‌نما هستند یا مناسب فصل گرم نیستند تقویم جلالی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای علمی خیام است آیین‌های ایرانی؛ پیوند میراث کهن و تاریخ امروز جهان ۱۰۰ دوربین‌ تلویزیونی راهپیمایی روز قدس را پوشش می‌دهند دومین اثر مشترک سامی یوسف و همایون شجریان منتشر شد تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟ جزییاتی از اکران عید فطر و بلیت ۱۰۰ هزار تومانی سینما بخشی از درآمد استریمرها از طریق حمایت مستقیم کاربران است درباره کیفیت اجرای گروهمان ادعا داریم سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) رمان «آبیسم» را برای آگاهی‌رسانی درباره اوتیسم نوشتم کمدی باید انسان را به تفکر وادارد کاروانسرای سعدالسلطنه اقتباسی برای ثبت در تاریخ سینما و ادبیات ایران انتشار غیرقانونی دامن «ببعی قهرمان» را هم گرفت؛ نوروز در تلویزیون؟ روایتی از «کتابشویی» کتابخانه عمومی امروز مکمل نهاد خانواده و نهاد مدرسه است استعداد‌یابی قاریان نوجوان و جوان در جشنواره‌ای قرآنی اجرای ۳۸ کودک و نوجوان در چهارمین روز جشنواره چهلم موسیقی فجر مجوز جشنواره «پسر دلفینی۲» را با خواننده دیگری گرفتیم دور زدن تحریم‌ها یا انعقاد یک توافق جدید؟ ۶۰ درصد مردم سفر نرفتند جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ به نویسنده فرانسوی رسید قصه‌ مردی که با عروسکش بهار را نوید می‌دهد کارگردان سینما به سوگ مادربزرگ فیلم‌هایش نشست «تاسیان» رفع توقیف شد؟ «حاجی واشنگتن» در «سفر پر ماجرا»؛ دومین مقبره «فرعون» کشف می‌شود؟ تشویق سکانس «گشت ارشاد» و چاقی و لاغری اجباری بازیگران تاثیر مذاکرات ایران و آمریکا در شب بازیگران/ «چه خوب که در این زمانه بلاخیز هنوز می‌توانیم بخندیم!» درگیری قاچاقچیان با یگان حفاظت در حریم تخت جمشید عرضه کتاب‌های لمسی و خط بریل برای کودکان نابینا/ کانون پرورش فکری رقیب ناشران خصوصی نیست حذف بخش‌هایی از کتاب «هارداسان» پیش از چاپ؛ هزینه تماشای فیلم و سریال در نمایش خانگی بالا رفت چرا سریال‌های ایرانی در سطح بین‌المللی پخش نمی‌شوند؟ بازی‌های ویدیویی که الهام‌بخش ساخت آثار سینمایی شدند اگر بی‌طرف نیستید دست‌کم انصاف داشته باشید ساخت سریال‌هایی برای «دیده نشدن» هشدار نسبت به وقوع یک تراژدی بزرگ در صنایع خلاق تشکیل پرونده قضایی در پی اقدام خلاف عرف و شرع دو بازیگر در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر تردید در درست بودن برگزاری ایام مسلمیه تجربیات گویندگان و مجریان خبر در یک کتاب ماجرای خطای مشکوک در تلویزیون چه بود؟ طرح جدید ارشادبرای کتابفروشان فرصتی برای حمایت یا رفع تکلیف؟ جشنواره موسیقی محلی تا آیین قهوه‌خوری اشتباهات معاویه قابل بخشش نیست «اکران رمضان» را به یک «فرصت طلایی» تبدیل کنیم طرفداران مستندهای حیات وحش، سیاسی و تاریخی بیشترند سفری اقتباسی از تفکر غربی به فلسفه شرقی از نامزد نشدن در اسکار ناراحت نیستم نخل طلای ۲۰۲۵ در دستان سینمای ایران جلد پنجم «سیره نامه امیرالمومنین (ع)» به نمایشگاه کتاب رسید وقتی که جشنواره موسیقی نواحی سهم جیب‌ها شد، نه مردم! «بهار در بهار» با ویژه برنامه های تحویل سال تلویزیون زنان انگلیسی دو برابر بیشتر از مردان کتاب می‌خوانند ۱۲ غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری برلین؛ فرصتی برای مقابله با ایران‌هراسی روایتی متفاوت از تراژدی «هملت» در اروپا کتاب «ضاحیه مقدسه» رونمایی می‌شود واکنش فرزند «فهیمه راستکار» به اجرایی نشدن یک مصوبه مصاحبه تلویزیونی طنز با کابینه ترامپ به کمک هوش مصنوعی ۳۶ دوره نمایشگاه کتاب چطور گذشت؟ رویایی که در کاشان متولد شد گشتی در نمایشگاه کتاب تهران میراث جهانی ایران در پیوند فرهنگ و ورزش اتخاذ تدابیری برای ارتقای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی قسمت چهارم سریال «تاسیان» منتشر شد تجربه‌ای قلبی و نه شنیداری از یک کنسرت معرفی برندگان اسکار ۲۰۲۵ / انیمیشن کوتاه ایرانی اسکار گرفت گروه های استهلال ماه رمضان ۱۴۰۳ از چه روزی کار رصد را آغاز می‌کنند؟ تخریب کاشی‌کاری سر در خانقاه مسجد جامع نطنز اژه‌ای: مسائل حقوقی گردشگران خارجی را رفع می‌کنیم انقلاب بیش از سیاسی بودن هنر بود سیمرغم را تقدیم مادران شهدا می‌کنم چوب حراج به سرخی صورت مردم ایران زمین انتقادهایی به جشنواره عودنوازی قشم؛ ماجرای پخش غیرمجاز «روایت ناتمام سیما» چه بود؛ گفتند اشتباه شده! پیام شهید کسایی در آخرین دیدار برای خانواده‌اش چه بود؟ ۳ کمدی و ۲ حضور پژمان جمشیدی در گیشه نوروز؛ سریال «تاسیان» بدون مجوز منتشر شده است اعلام ویژه‌برنامه‌های سراسری اعیاد شعبانیه خاطره آقای آهنگساز از «روز موعود»؛ سرود «برخیزید» چطور شکل گرفت؟ سازهای باستانی ایرانی در کنسرت مسکو طنین‌انداز شدند انتشار کتابی با مقدمه عباس عراقچی در حوزه برندسازی پایان سلطنت «دایناسور»؛ «بی سروصدا» وارد اکران شد رونمایی از سه کتاب در روز ملی خلیج فارس حماسه نُت‌ها در دل میدان احیای شب نوزدهم در مصلی تهران موزه‌ها و اماکن تاریخی ۱۹ و ۲۰ ماه مبارک رمضان باز است خانه سینما بازهم در انتخاب بهترین فیلم مردمی بازنده شد؟ افت‌وخیزهای ارکستر صداوسیما در آغاز جشنواره موسیقی فجر میانسالی یک رویداد فرهنگی-هنری علی سرابی بهترین گزینه برای نقش «صیاد» بود/«گاندو ۳» را نمی‌سازم هشدار یک کارگردان جوان درباره برخی دست‌های پنهان عبور از نیل سینمای سنتی بازیگر یهودی رفتار رژیم صهیونیستی با مردم غزه را از هیتلر بدتر خواند عکسی ماندگار از مراسم تشییع پیکر امام(ره) سریال‌های بی‌سلبریتی‌ پلت‌فرم‌ها پرمخاطب‌ترند تامین بودجه برای تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم فقط ۳ سال از رادیو کوچکتر است!/ در نوجوانی سلبریتی شد دولت به مسئله تأمین مواد اولیه پوشاک ورود کند ایتن هاوک دلیل به تعویق افتادن ۱۲ ساله «ماه آبی» را فاش کرد شهید خاص 22 بهمن «لیلو و استیچ» با انفجار ۱۴۶ میلیون دلاری سینماها را تسخیر کرد مردم تفاوت بین خائن و خادم را می‌دانند / شهید رئیسی یک انسان اصیل بود اطلس مردم‌نگاری سرزمین ایران؛ میراثی برای حافظه شنیداری جهان قرآنی که در میان اسرا دست به دست می‌شد آموزش نقالی شاهنامه به کودکان باید با توجه به مفاهیم تربیتی آنها باشد قطعاتی که برای تار نوشته شده با سنتور نواخته شد ۲۲ بهمن، نماد همبستگی ملی و پیروزی اراده ایرانیان است سریال‌های خانگی، خشونت می‌سازند یا روایت می‌کنند؟ رضا صادقی «برنده» بازگشت مستند «احمد» سریال می‌شود اعتراض صداوسیما به توقف پخش شبکه «الاقصی» لبیک‌های امام حسن مجتبی(ع) یک کمدی‌ساز الزاما در تمام کارهایش موفق نیست بازدید مدیران خانه کتاب از مجموعه «شهر آفتاب» بومگردان‌ها تمایلی برای تمدید مجوزهای خود ندارند سود ارتباطات حسنه ایران و عربستان برای جهان اسلام است صداپیشگی در کشور افت کرده است عادی‌انگاری دخانیات در شبکه نمایش خانگی/ درخواست ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی این سریال داستانی متفاوت از «گاندو» دارد ایران به مرکز پیکاسو شناسی دنیا تبدیل شده است از «رضا کیانیان» تا «خاله شادونه» : ذائقهِ کمدی‌پسندِ مردم کار را سخت کرده است از کلاسیک‌های وفادار تا بازخوانی‌های مدرن نوشتن شاهنامه چند سال طول کشید؟ دلخوری بابا پنجعلی در آستانه پخش «پایتخت» جدید سریال سووشون به دلیل نداشتن مجوز توقیف شد/ شبکه نمایش خانگی نماوا بدلیل امتناع از انجام تعهدات قانونی مسدود شد کاهش ۱ میلیونی تماشاگران سینما در سال ۱۴۰۴ جنبشی برای بازتاب جهان دیجیتال شده ۹ سریال جدید در راه نمایش خانگی «پایتخت» با اختلاف زیاد در صدر تماس‌های مردمی صداوسیما خلاصه نمادین جهان ایرانی وزیر میراث فرهنگی: نوروز سرمایه‌ای برای تعاملات بین‌المللی است «یزدان»؛ روایتی واقع‌گرایانه از معضلات شهر تهران کوچ مجریان مشهور به نمایش خانگی/ رقابت ژوله، رشیدپور، مدیری و رامبد+ جدول نسل Z موزه را چگونه می‌بیند؟ «کارناوال» رامبد جوان به راه افتاد از سارا بهرامی تا آزاده صمدی و صابر ابر سریال‌های قدیمی همچنان پیشتاز تلویزیون و پلتفرم‌ها ستاره‌سازی با هزینه‌ای ناچیز در دنیای میلیون دلاری قصه‌های تاریخی در سریال‌ها رونق گرفت کتاب «روح‌الله» بخش‌های کمتر دیده شده زندگی امام را بیان می‌کند ۵۴ درصد زائران حج تمتع امسال را بانوان تشکیل می‌دهند کودکی به اثر ۵۰ میلیون یورویی موزه هلند آسیب رساند
تازه های شبکه اجتماعی