| | |
بررسی دلایل شکست سریالهای کمدی در شبکه نمایش خانگی
آثار کمدی مدیری، رامبد، آقاخانی چرا در پلتفرم شکست خوردند؟
سام درخشانی با تکرار نقش "شخصیت ساده لوح" در سریالهایی مثل قهوه پدری، روزی روزگاری مریخ و خوب بد جلف، نه تنها نوآوری نداشت، بلکه به کلیشهای خستهکننده در سریال های شبکه خانگی تبدیل شد.
به گزارش روایت فردا سریالهای کمدی در شبکه نمایش خانگی با وجود ممیزیهای کمتر نسبت به تلویزیون همچنان با اقبال مخاطبان مواجه نمیشوند.
مجموعه «اجل معلق» که هم اکنون در شبکه نمایش خانگی توزیع شده، با اینکه «رضا عطاران» در آن ایفای نقش میکند، با استقبال سرد مخاطبان در شبکههای اجتماعی مواجه شده است.
یکی از ضعفهای قابل توجه شبکه نمایش خانگی عدم استقبال از آثار کمدی است، در حالی که معادل همین آثار در قاب سیما و حتی در قالب فیلم سینمایی مخاطبان پرشماری دارند.
به بهانه توزیع «اجل معلق» دلایل شکست سریالهای کمدی در شبکه نمایش خانگی را از زوایای مختلفی بررسی میکنیم.
سریال هیولا (مهران مدیری) موش از آب درآمد
سریال «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی پیمان قاسمخانی، از نخستین محصولات قابل توجه کمدی بود که در شبکه نمایش خانگی منتشر شد و پس از پخش با واکنشهای بسیار سردی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شد.
مدیری که از نخستین مجموعهسازان شبکه نمایش خانگی (در دوره توزیع لوح فیزیکال) به شمار میآید، در دوره توزیع آنلاین نخستین شکست را تجربه کرد.
وقتی خبر تولید این سریال در فضای مجازی منتشر شد، انتظار میرفت بر اساس برآورد همکاری سالهای متوالی مدیری و قاسمخانی، این مجموعه با اقبال مخاطبان مواجه شود.
برخی از منتقدان به کندی روایت داستان و کشدادن بیجهت برخی سکانسها اشاره کردند که از جذابیت سریال میکاست.
سطحینگری در پرداخت موضوعات
برخی نقدها به این موضوع اشاره داشتند که سریال به جای پرداخت عمیق به فساد اقتصادی، به سطحیترین مصادیق آن پرداخته و از کلیشههای تکراری استفاده کرده است.
«هیولا» با وجود محوریت و هجو موضوعات اجتماعی مهم، به دلیل برخی ضعفها در ساختار داستانی و پایانبندی، نتوانست بهطور کامل انتظارات مخاطبان و منتقدان را برآورده کند.
دراکولایی که دندان نیش نداشت
سریال «دراکولا» به کارگردانی مهران مدیری، پس از پخش، واکنشهای متفاوتی از سوی رسانهها و مخاطبان دریافت کرد.
سریال در مقایسه با آثار پیشین مدیری مانند «شبهای برره» یا «قهوه تلخ» نوآوری کمتری داشت و در برخی قسمتها از نظر داستانی و ساختاری دچار ضعف شدیدی بود.
در شبکههای اجتماعی و انجمنهای آنلاین، نظرات کاربران نیز متنوع بود. برخی کاربران از افت کیفی آثار اخیر مهران مدیری نسبت به کارهای گذشتهاش ابراز ناراحتی کردند.
«دراکولا» با استقبال چندانی مواجه نشد و پرونده این بازیگر - کارگردان حوزه کمدی، مثل زمانی که با تلویزیون همکاری میکرد، اوج نگرفت.
کشتی سلطان کمدی در تلویزیون، به گل نشست
مدیری سالها قبل در گفتوگویی با «مجله فیلم» گفته بود که از نمایش شوخیهای جنسی امتناع خواهد کرد، اما برخلاف این ادعا سالها گذشت و او که همکاریاش با تلویزیون متوقف شده بود، آخرین سریال خود را با عنوان «قهوهپدری» با متدهای نمایشی هنجارشکنتری ارائه کرد، البته این اقدام کمکی به دیده شدن این مجموعه نکرد.
این شیوه جدید مدیری ترفندی بود تا شکستهای پیشین را جبران کند. با اینکه شوخیهای جنسی سریال او در اینستاگرام دست به دست میچرخید، اما مخاطبان اقبالی به کلیت مجموعه نداشتند.
شخصیتها بر اساس همان شخصیت های سریالهای قبل با رفتارها و ویژگیهای کاملا قابل پیشبینی ارائه شدند. استفاده مکرر از تیکها و میمیکهای صورت، بهویژه در بازی جواد رضویان، باعث شد تا کاراکترها از اجرایی کمدی اصیل فاصله بگیرد و تبدیل به همان کلیشههای همیشگی مدیری شوند. عدم تعادل بین طنز و انتقاد اجتماعی لطمه بزرگی به این سریال زد.
چون قافیه تنگ آید، شاعر به جفنگ آید
برخی مخاطبان به استفاده بیش از حد از شوخیهای کلامی و حتی شوخیهای جنسی در سریال انتقاد کردند که بهجای ایجاد خنده، باعث نارضایتی آنان شده است.
عدم همکاری مهران مدیری با برادران قاسمخانی که در گذشته نقش مهمی در موفقیت آثار او داشتند، یکی از دلایل ضعف فیلمنامه و داستان سریال برشمرده شد، در حالی که تجربه مدیری با برادران قاسمخانی در شبکه نمایش خانگی با سریال هیولا پیش از این شکست سختی خورد.
بررسی کارنامه مدیری در شبکه نمایش خانگی نشان میدهد او هیچگاه نتوانست موفقیتهایش را در تلویزیون تکرار کند و اگر احتمال بازگشت او به تلویزیون را متصور شویم، شاید مهمترین دلیلش این است که آثار او در خارج از قاب سیما دیده نشدند.
چه بر سر رامبد جوان آمد؟
برای ساخت سریالهای کمدی، افرادی که تجربه کار در تلویزیون را یدک میکشیدند در سر لیست پلتفرمها قرار داشتند و پس از مهران مدیری یکی از چهرههای مهمی که برای ساخت سریال انتخاب شد، رامبد جوان بود که تجربه موفقی مثل سریال «مسافران» را در کارنامه داشت.
سریال «مردم معمولی» به کارگردانی رامبد جوان، با هدف ارائه یک سیتکام ایرانی در شبکه نمایش خانگی تولید شد. با این حال، این سریال با واکنشهای منفی گستردهای از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شد.
منتقدان در اغلب نقدها به فقر ایده و کمبود سوژه در متن سریال اشاره کردهاند. نویسندگان جوان سریال، پویا مهدویزاده و زهرا افشار، نتوانستهاند فیلمنامه مناسبی ارائه کنند.
دیجیکالا مگ درباره این سریال نوشت : «فیلمنامه از اساس نابود است و بهحدی فقر ایده و کمبود سوژه در متن وجود دارد که رامبد جوان تمام آن لوسبازیهای خندوانه را با کمی تغییر و دوز بالاتری از لودگی وارد مجموعهاش کرده است.»
بسیاری از منتقدان اعتقاد داشتند که «مردم معمولی » داستان ندارد و جهانی که در آن ساخته شده، هیچ منطقی نمیشود برایش متصور شد. بازیگران سریال با اجرای اغراقآمیز و تیپهای کلیشهای نتوانستهاند مخاطب را جذب کنند. شبنم مقدمی نقش زنی تندخو را ایفا میکند که مدام غر میزند و فریاد میکشید و بازی او مورد انتقاد مخاطبان بود.
تلاش ناموفق برای ساخت سیتکام
سریال «مردم معمولی» تلاش کرده است تا یک سیتکام ایرانی باشد، اما به دلیل ضعف در فیلمنامه و اجرا، نتوانست به استانداردهای این ژانر دست یابد .
به دلیل بازخوردهای منفی، شش قسمت ابتدایی سریال از پلتفرم فیلیمو حذف شد. در بیانیهای اعلام شد که با تغییر در سبک سریال و رویکرد تعاملی با مخاطبان، قسمت هفتم به عنوان قسمت نخست در دسترس قرار میگیرد .
بازخوردهای منفی در شبکههای اجتماعی
زیر پستهای رامبد جوان در شبکههای اجتماعی، تعداد زیادی از کاربران نظرات منفی درباره سریال «مردم معمولی» ارائه دادهاند، به طوری که به سختی میتوان نظرات مثبتی یافت.
منوچهر هادی وارد معبد فیلیمو شد
رکوردار ساخت بیکیفیتترین محصولات شبکه نمایش خانگی را منوچهرهادی با ساخت مجموعههای عاشقانه، گیسو و دل یدک میکشد و او با ساخت مجموعه نیسان آبی، تراژدی دیگری در کارنامهاش خلق کرد.
سریال «نیسان آبی» در دو فصل پخش شد و واکنشهای متفاوتی از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرد. سریال به دلیل شوخیهای بیمزه و تلاش بیثمر برای خنداندن مخاطب، مورد انتقاد قرار گرفت.
بازیگری و شخصیتپردازی
بازی بازیگران، بهویژه نقشهای فرعی، ضعیف ارزیابی شد، برخی کاربران فضای مجازی معتقدند که بازیگران به زور قصد خنداندن مخاطب را دارند. گریم و طراحی لباس سریال نیز مورد انتقاد قرار گرفت و فاجعهبار توصیف شد.
فصل دوم این سریال به کارگردانی مسعود اطیابی در گسترش لودگی موفقتر عمل کرد و شوخیها و طعنه به مسائل اجتماعی و ارجاع به موضوعات روز، به تراژدی ضد کمدی بودن نیسان آبی دامن زد.
مسعود اطیابی اکازیون دلزدگی را بنا کرد ؟
اطیابی ژانر لودگی را به عنوان یکی از زیرگونههای کمدی فارسی تاسیس کرد و تنها فرد متبحر در ساخت فیلمهای لوده است.
او یکی از پرکارترین لوده سازان سینمای ایران است و این ژانر را در شبکه نمایش خانگی گسترش داد. در سینمای ایران رقابت تنگاتنگی میان او و منوچهر هادی برای ساخت چنین آثاری وجود دارد. او پس از نیسان آبی ۲ به سراغ سریالی با عنوان "اکازیون" رفت.
اطیابی در این مجموعه با وجود بهرهگیری از بازیگران شناختهشده و فضای نوستالژیک دهه ۷۰، نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند.
داستان سریال، که حول محور خاطرات یک پدر برای نوهاش در دهه ۷۰ میچرخد، تکراری و بدون جذابیتهای تازه است. گرهافکنیها و گرهگشاییهای داستان بر پایه کلیشهها بنا شده و شخصیتها عمق لازم را ندارند. کمدی سریال بیشتر بر پایه شوخیهای کلامی و موقعیتهای تکراری استوار است که نتوانست مخاطب را به خنده وادارد. بسیاری از شوخیها سطحی و بدون خلاقیت بوده و نتوانستهاند جذابیت لازم را ایجاد کنند.
سریال تلاش کرد با بهرهگیری از موسیقی، لباسها و فضای دهه ۷۰، حس نوستالژی را در مخاطب زنده کند. اما این استفاده بیشتر جنبه تزئینی دارد و به عمق داستان کمکی نکرده است.با وجود سابقه اطیابی در سینمای کمدی - لودگی، او در این سریال نتوانسته ساختاری منسجم و جذاب ارائه دهد. سریال بیشتر شبیه به مجموعهای از آیتمهای جداگانه است تا یک داستان پیوسته.
شخصیتهای سریال، بهویژه شخصیت اصلی، بهخوبی پرداخته نشدند و انگیزهها و رفتارهای آنها برای مخاطب قابل درک نیست. این موضوع باعث شده تا بیننده نتواند با شخصیتها ارتباط برقرار کند.
ترکیبی از فیلمنامه ضعیف، طنز سطحی، استفاده ابزاری از نوستالژی و کارگردانی ناموفق، باعث شد تا سریال «اکازیون» نتواند انتظارات مخاطبان را برآورده کند و در جلب توجه آنها ناکام بماند.
«راز بقا» برای آقای نون خ، نون نشد!
«سعید آقاخانی» با سریال «نون خ» موفقیت قابل توجهی کسب کرد و با همان عوامل سعی کرد سریال دیگری در شبکه نمایش خانگی بسازد. «راز بقا» شباهت زیادی به مجموعه «نون خ» در فضای شهری داشت و خلاقیت یا نوآوری خاصی در آن مواجه نشد.
در نهایت، «راز بقا» هرچند تلاش کرد فضای طنز و سرگرمی ایجاد کند، اما ضعف در ایدهپردازی و پرداخت شخصیتها باعث شد نتواند نظر مثبت مخاطبان را جلب کند.
خوب، بد جلف در سینما موفق در پلتفرم ناموفق
سریال «خوب، بد، جلف » که در ادامهی دو مجموعه سینماییاش ساخته شد، برخلاف انتظارها نتوانست به موفقیت قابل توجهی برسد. برخلاف فیلمهای سینمایی این مجموعه که ریتم تند و شوخیهای تازهای داشتند، سریال «خوب بد جلف» طولانیتر و کشدار بود. شوخیهای سریال به مرور زمان تکراری و کلیشهای شد و نتوانستند مخاطب را به اندازهی نسخههای سینمایی سرگرم کنند.
داستان سریال به اندازهی فیلمهای سینمایی «خوب بد جلف» منسجم یا بامزه نبود. به نظر میرسید سریال بیشتر بر پایهی حضور پژمان جمشیدی و سام درخشانی و شوخیهای همیشگیشان بنا شده بود، بدون آنکه روایت قوی و جذابی داشته باشد.
موفقیت دو فیلم اول «خوب بد جلف» باعث شد مخاطبان انتظار یک اثر کمدی درخشان داشته باشند. وقتی سریال نتوانست به اندازهی فیلمها جذاب باشد، این اختلاف باعث نارضایتی مخاطبان شد.
ساخت یک سریال با همان حال و هوای فیلم سینمایی نیازمند مهارت در روایت سریالی و طراحی قسمتهای جذاب بود. اما به نظر میرسید کارگردانی سریال از این نظر ضعیف عمل کرده و نتوانسته ساختار مناسب یک سریال را حفظ کند.
تیر استفاده از عطاران هم به هدف نخورد؟
بر اساس شنیدهها کمپانی «فیلمنت» قراردادی همکاری طولانی مدتی با «رضا عطاران» عقد کرده است. این بازیگر با اینکه در حیطه نویسندگی و کارگردانی آثار کمدی فعالیت نمیکند، اما طی سالهای اخیر در مقام بازیگر عامل تاثیرگذاری در گیشه فیلمهای کمدی بوده است.
عطاران آخرین تیر شبکه نمایش خانگی برای تولید یک مجموعه کمدی بود. چهرههای کمدی ساز شکست خوردند و انتظار میرفت موج استقبال از سریالهای کمدی با حضور رضا عطاران گرمترشود.
اما عطاران هم در این عرصه موفق نبود. عطارانی که فیلمهای سینمایی قبلیاش در گیشه شکست سختی خورده بود، با سریال «دفتریادداشت» وارد صحنه رقابتی شبکه نمایش خانگی شد و این بار هم شکست سختی خورد.
«دفتر یادداشت» به کارگردانی «کیارش اسدیزاده» با واکنش سر مخاطبان ایرانی مواجه شد. بحثهای فنی رسانهای مشابه نکات مطرح شده درباره سایر سریالهای شبکه نمایش خانگی بود.
شوخیهای کلامی و موقعیتهای تکراری مانند افتادن شلوار یا اشارههای جنسی، در سریال های شبکه نمایش خانگی عنصری خندهدار نبود، بلکه نخنما و خستهکننده شده بود.
این نوع طنزها بیشتر به تکرار کلیشههای قدیمی شباهت دارند تا نوآوری در ژانر کمدی. برخلاف سینما شوخیهای جنسی در این سریال موجب نارضایتی مخاطبان شد.
چرا علی رغم شکست سریالهای کمدی بازهم ساخته میشوند؟
«پیمان قاسمخانی» با پس زمینه فعالیت در تلویزیون و نگارش سریال های کمدی در همکاری مشترک با مهران مدیری مسیر خود را به صورت مستقل در شبکه نمایش خانگی دنبال کرد اما آثارش با اقبالی مواجه نشد . او به صورت مستقل سریال «خوب بد جلف» را ساخت که در ادامه دوگانه سینماییاش دستاوری برایش به همراه نداشت تا اینکه «روزی روزگاری مریخ» را ساخت که از هر جهت شبیه سریال مسافران بود، سریالی که در توسط او سایر و همکارانش ساخته شد.
روایت سریال داستانِ مهاجرت انسانها به مریخ و ساخت یک جامعه جدید، ایدهای خلاقانهای نبود و مختصات این سریال به مثابه همه سریالهای کمدی تولید در شبکه نمایش خانگی، تلویزیونی بود و در شبکه نمایش خانگی با بازخوردهای مثبت از سوی مخاطبان مواجه نشد.
شوخیهای مریخ و زندگی فضایی میتوانستند خلاقانهتر باشند، اما در عمل انگار فقط «یک آپارتمان در تهران» را به مریخ برده بودند.برای سریالی که قرار بود در مریخ باشد، جلوههای ویژه و طراحی صحنه ابتدایی و غیرقابلباور بودند. صحنهها حس و حال فضایی نداشتند.
سریال «روزی روزگاری در مریخ» خیلی زود در شبکههای اجتماعی با نقدهای تند مواجه شد. شوخیهای بینمک، ریتم کُند، دکور ضعیف. همین باعث شد مخاطبان ریزش کنند و تبلیغات دهان به دهان منفی شود.
اپیزودها بهصورت مستقل و با شوخیهای مختلف ساخته شدند و نخ تسبیح محکمی نداشتند. این الگو شاید در پخش هر شبی تلویزیون موفق عمل میکند اما در پلتفرمها و با پخش هفتگی دیده نمیشود.
چرا کمدی های در شبکه نمایش خانگی شکست خوردند؟
یکی از دلایلی که به نظر میرسد هسته سخت سریال «پایتخت» راضی به ساخت دنباله آن شد، شکست متوالی کمدیهای ساخته شده در شبکه نمایش خانگی بود.
با وجود تجربه شکست مهران مدیری، قاسمخانیها، رامبد جوان و سعید آقاخانی و حتی فیلمسازان کمدی، روند تولید آثار طنز در شبکه نمایش خانگی ادامه دارد و اجل معلق چند هفتهای است که وارد بازار شده است.
شکست سریالهای کمدی در شبکه نمایش خانگی دلایل متعددی دارد.
تقریبا کارهای پیشین گروه کمدی سازان هیچگاه مخاطب را با موقعیتهای پیاپی کمدی مواجه نمیکند، داستانها بدون اوجگیری تولید حس طنز استمراری ندارند. در مواردی آشکارا بازیگران یکسان با اجراهای نه چندان مواجه به سریال لطمه میزنند.
نمونه بازیگری که به سریالهای شبکه نمایش خانگی لطمات فراوانی زد، سام درخشانی است.
سام درخشانی در نقش «کاراکترسادهلوح» در سه سریال قهوه پدری، روزگاری در مریخ و در «خوب بد،جلف» تقریباً همان ویژگیهای معمول آثار قبلیاش را تکرار میکرد.
نیسان آبی، اکازیون، دفتریادداشت، روزی روزگاری مریخ ، قهوه پدری، سیاه چاله،آنتن، نیسان آبی، رازبقا ، جادوگر ، هیولا سریالهای کمدی هستند که در شبکه نمایش خانگی تولید و توزیع شدند و اغلب این آثار با واکنشهای بسیارسرد مخاطبان مواجه شد. به غیر از قهوه تلخ تاکنون هیچ سریال کمدی موفقی در شبکه نمایش خانگی توزیع نشده است.
در حالی که اگر همین سریالها در قالب فیلمهای سینمایی ساخته میشدند با استقبال بسیار گستردهای در گیشه سینماها مواجه میشدند. یا اگر بر اساس قواعد تلویزیون ساخته میشدند و به صورت هر شبی پخش میشدند با اقبال بیشتری مواجه میشدند.
مجموع، شکست سریالهای کمدی شبکه نمایش ناشی از گزارههای زیر است:
۱- ایدههای خوب، اما اجرای شلخته
۲- فقدان هماهنگی در بازی بازیگران
۳- شوخیهای نخنما و فاقد خلاقیت
۴- کیفیت تولید ضعیف
۵- انتظارات بسیار بالا و خاص در شبکه نمایش خانگی
مجموع بررسیها و پخش سریال پایتخت نشان میدهند، تلویزیون همچنان برای پخش سریالهای کمدی با کیفیت است و پلتفرمها در این حوزه از پیش شکست خواهند خورد.
انتهای پیام/
آثار کمدی مدیری، رامبد، آقاخانی چرا در پلتفرم شکست خوردند؟ رضا عطاران بدل «صددام» است،اشتباه نکنید! هوش مصنوعی، صدای تازه شهروندان در جدال با گردشگری انبوه «دعای عرفه» متنی تعلیمی و عارفانه تردید در درست بودن برگزاری ایام مسلمیه عکسی ماندگار از مراسم تشییع پیکر امام(ره) آغاز عملیات انتقال زائران حج به مشاعر از ۱۴ خرداد/آمادگی سازمان حج برای میزبانی۸۶۷۰۰ زائر امامی که با علم، جامعه را ساخت توسعه اقامتگاههای بومگردی بدون توجه به زیر ساختها شدنی نیست هر بخش از ایران تکهای از وجودم است «ماهسون» برگزاری کنسرت در ایران را تکذیب کرد واکنش عضو بنیاد فرشچیان به وضعیت تابلوهای کاخ سعدآباد واکنش نماوا به مسدودی بعد از عرضه سریال «سووشون» سریال سووشون به دلیل نداشتن مجوز توقیف شد/ شبکه نمایش خانگی نماوا بدلیل امتناع از انجام تعهدات قانونی مسدود شد قصههای تاریخی در سریالها رونق گرفت بومگردانها تمایلی برای تمدید مجوزهای خود ندارند سود ارتباطات حسنه ایران و عربستان برای جهان اسلام است کتاب «روحالله» بخشهای کمتر دیده شده زندگی امام را بیان میکند «لیلو و استیچ» با انفجار ۱۴۶ میلیون دلاری سینماها را تسخیر کرد «یزدان»؛ روایتی واقعگرایانه از معضلات شهر تهران چوب حراج به سرخی صورت مردم ایران زمین انتشار کتابی با مقدمه عباس عراقچی در حوزه برندسازی کوچ مجریان مشهور به نمایش خانگی/ رقابت ژوله، رشیدپور، مدیری و رامبد+ جدول نخل طلای ۲۰۲۵ در دستان سینمای ایران کرومی، لبوبو و... شخصیتهای محبوب کودکان امروز از کجا آمدهاند؟ صداپیشگی در کشور افت کرده است عادیانگاری دخانیات در شبکه نمایش خانگی/ درخواست ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی نسل Z موزه را چگونه میبیند؟ این سریال داستانی متفاوت از «گاندو» دارد سریالهای خانگی، خشونت میسازند یا روایت میکنند؟ طرحی برای مقابله با ایرانهراسی و شگفتی از غنای تمدنی کاهش ۱ میلیونی تماشاگران سینما در سال ۱۴۰۴ دورخیز معنادار گلزار برای سینما و موسیقی سریالهای بیسلبریتی پلتفرمها پرمخاطبترند ایران به مرکز پیکاسو شناسی دنیا تبدیل شده است سریال «وحشی» عقبگردی در کارنامه هومن سیدی است؟ رضا صادقی «برنده» بازگشت مردم تفاوت بین خائن و خادم را میدانند / شهید رئیسی یک انسان اصیل بود ۳۶ دوره نمایشگاه کتاب چطور گذشت؟ تاثیر مذاکرات ایران و آمریکا در شب بازیگران/ «چه خوب که در این زمانه بلاخیز هنوز میتوانیم بخندیم!» نمایشگاه کتاب تهران امروز تمام میشود نمایشگاه کودکونوجوان، شب «علیزاده» و نکوداشت «مشکاتیان» درگیری قاچاقچیان با یگان حفاظت در حریم تخت جمشید زندگی کدام هنرمندان کتاب شد؟ برنامه های تلویزیون در نخستین سالگرد شهید جمهور و شهدای خدمت عرضه کتابهای لمسی و خط بریل برای کودکان نابینا/ کانون پرورش فکری رقیب ناشران خصوصی نیست پایان سلطنت «دایناسور»؛ «بی سروصدا» وارد اکران شد تجربیات گویندگان و مجریان خبر در یک کتاب رویایی که در کاشان متولد شد جلد پنجم «سیره نامه امیرالمومنین (ع)» به نمایشگاه کتاب رسید حذف بخشهایی از کتاب «هارداسان» پیش از چاپ؛ وقتی که جشنواره موسیقی نواحی سهم جیبها شد، نه مردم! انتقادهایی به جشنواره عودنوازی قشم؛ گشتی در نمایشگاه کتاب تهران تامین بودجه برای تجهیز کتابخانههای مناطق محروم هویت خلیج فارس را با ساخت فیلم و رمان تثبیت کنیم «کارناوال» رامبد جوان به راه افتاد از «رضا کیانیان» تا «خاله شادونه» نمایشگاه کتاب؛ چشمانتظار مردم سفر «بدون قرار قبلی» به مشهد با فیلمهای آخر هفته تلویزیون ویژهبرنامههایی برای ترویج فرهنگ مطالعه طنینِ «زیبا صدایم کن» در سالنهای سینما آیا گره گردشگری ایران و مصر باز میشود؟ جنبشی برای بازتاب جهان دیجیتال شده از سارا بهرامی تا آزاده صمدی و صابر ابر آثار تلاشها و رهنمودهای رهبر انقلاب در حرکت قرآنی کشور مسئله فقط ایرانهراسی نیست/ چرا بلیت هواپیما برای اتباع خارجی دوبرابر حساب میشود؟ مستند «احمد» سریال میشود ۵۴ درصد زائران حج تمتع امسال را بانوان تشکیل میدهند اطلس مردمنگاری سرزمین ایران؛ رونمایی از سه کتاب در روز ملی خلیج فارس سریالهای «سلمان»، «پایتخت ۸» و «آقای قاضی» سال ۱۴۰۵ روی آنتن میرود آغاز یک سریال تاریخی ـ فانتزی از فردا ۹ سریال جدید در راه نمایش خانگی سوگواری برای شادی از دست رفته جنوب کشف سنگ گورِ پهلوی ساسانی در استان فارس کودکی به اثر ۵۰ میلیون یورویی موزه هلند آسیب رساند «پایتخت» با اختلاف زیاد در صدر تماسهای مردمی صداوسیما حمید جبلی برای بچهها سریال میسازد اکران سیار برای سینمای ایران ۲۰ میلیارد درآمد داشت؛ اعلام آمادگی هنرمندان جشنواره موسیقی نواحی برای اهدای خون به مجروحان سانحه بندرعباس فقط ۳ سال از رادیو کوچکتر است!/ در نوجوانی سلبریتی شد حماسه نُتها در دل میدان بررسی سوتیهای هفت فصل سریال پایتخت/وقتی زن برادر هما با تقی ازدواج میکند؟ ماجرای خطای مشکوک در تلویزیون چه بود؟ سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) انتشار «تاسیان» ویژه نابینایان با صدای گلاره عباسی مخاطبان فروردینِ سینماها و یک رفتار پرتکرار در گیشه ۵ سال اخیر طرح جدید ارشادبرای کتابفروشان فرصتی برای حمایت یا رفع تکلیف؟ طرفداران «مردان آهنین» دلیل اجرایم بود؛ به تماشای واقعیت تلویزیون «خوشگلدین»! خوشحالم در نمایشی بازی میکنم که درباره جزیره هرمز است سعدی انسان را به درنگ در خویشتن دعوت میکند جزئیات جدید از روزهای پایانی زندگی زوج هالیوودی تلاقی حماسه و عرفان و مذهب در نمادهای ورزش پهلوانی «بوستان سعدی» برگزیده جایزه بهترین اثر ترجمه شده ادبیات جهان شد پارچههای موجود یا بدننما هستند یا مناسب فصل گرم نیستند شاعری که آتش به جان عاشقان زد و آثارش در آتش سوخت کتابهایی که پر از فریادند! بازسازی «بادیگارد» در دستور کار قرار گرفت نام ثمین باغچهبان همانند نام پدرش برای ایران راهگشاست میراث جهانی ایرانیان در پهنه آبهای تاریخی چرا تصویب «سند ملی اسباب بازی» به سرانجام نمیرسد؟ مجوز جشنواره «پسر دلفینی۲» را با خواننده دیگری گرفتیم ماجرای پخش غیرمجاز «روایت ناتمام سیما» چه بود؛ گفتند اشتباه شده! میراث جهانی ایران در پیوند فرهنگ و ورزش دور زدن تحریمها یا انعقاد یک توافق جدید؟ سیمافیلم کدام سریالها را میسازد؟؛ میراثی برای حافظه شنیداری جهان فاجعهی توهین به شعور مخاطب/ آقای مقدم این جنازه را دیگر به خاک بسپارید! ۶۰ درصد مردم سفر نرفتند جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ به نویسنده فرانسوی رسید طبیعت شرقی در «شکوفههای بهاری» هیروشیگه حواشی «پایتخت ۷»؛ تعقیب و گریز بهرام افشاری و حواله خودرو فوتبالیستها رمان «آبیسم» را برای آگاهیرسانی درباره اوتیسم نوشتم تقویم جلالی یکی از مهمترین دستاوردهای علمی خیام است آیینهای ایرانی؛ پیوند میراث کهن و تاریخ امروز جهان جنجالهایی که از سینما شروع شد چرا «با بابام» انیمیشن کودکانه موفقی است؟ این فیلمها در سال ۱۴۰۳، کمتر از انتظار فروختند کمدی باید انسان را به تفکر وادارد مسافران نوروزی در کدام استانها بیشتر اقامت داشتند و مصدوم شدند؟ ۱۰۰ دوربین تلویزیونی راهپیمایی روز قدس را پوشش میدهند بازیگری که یک سال روی صحنه ماند دانیال جعفری بازیگر نوجوان ایرانی موفق به دریافت مدارک بازیگری آکسفورد شد دومین اثر مشترک سامی یوسف و همایون شجریان منتشر شد ۸ فیلم ۱۴۰۳ که بیشتر از انتظار ظاهر شدند کاروانسرای سعدالسلطنه قصه مردی که با عروسکش بهار را نوید میدهد رهبر انقلاب نقد اجتماعی و سیاسی در شعر طنز را به رسمیت میشناسند پارک ملی تندوره گنجینهای طبیعی در ایران رای پیشرفت خود، دست به تخریب دیگران نزنیم تا عاقبت بخیر شویم احیای شب نوزدهم در مصلی تهران خلاصه نمادین جهان ایرانی «بهار در بهار» با ویژه برنامه های تحویل سال تلویزیون : ذائقهِ کمدیپسندِ مردم کار را سخت کرده است سریالهای قدیمی همچنان پیشتاز تلویزیون و پلتفرمها موزهها و اماکن تاریخی ۱۹ و ۲۰ ماه مبارک رمضان باز است اعتراض صداوسیما به توقف پخش شبکه «الاقصی» از کلاسیکهای وفادار تا بازخوانیهای مدرن ستارهسازی با هزینهای ناچیز در دنیای میلیون دلاری نوشتن شاهنامه چند سال طول کشید؟ دلخوری بابا پنجعلی در آستانه پخش «پایتخت» جدید لبیکهای امام حسن مجتبی(ع) قرآنی که در میان اسرا دست به دست میشد رمضانی که لرزه به تن ژنرال عراقی انداخت وزیر میراث فرهنگی: نوروز سرمایهای برای تعاملات بینالمللی است هزینه تماشای فیلم و سریال در نمایش خانگی بالا رفت یک کمدیساز الزاما در تمام کارهایش موفق نیست سریال «معاویه» با چه هدفی ساخته شده است؟ کارگردان سینما به سوگ مادربزرگ فیلمهایش نشست انیمیشنهایی که در سال ۲۰۲۵ ظاهر میشوند اقتباسی برای ثبت در تاریخ سینما و ادبیات ایران زنان انگلیسی دو برابر بیشتر از مردان کتاب میخوانند اتخاذ تدابیری برای ارتقای خدمترسانی به مسافران نوروزی چرا سریالهای ایرانی در سطح بینالمللی پخش نمیشوند؟ انتشار غیرقانونی دامن «ببعی قهرمان» را هم گرفت؛ نوروز در تلویزیون؟ بازیهای ویدیویی که الهامبخش ساخت آثار سینمایی شدند «تاسیان» رفع توقیف شد؟ جشنواره موسیقی محلی تا آیین قهوهخوری اشتباهات معاویه قابل بخشش نیست قسمت چهارم سریال «تاسیان» منتشر شد تلویزیون آخر هفته چه فیلمهایی پخش میکند؟ ۱۲ غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری برلین؛ فرصتی برای مقابله با ایرانهراسی تجربهای قلبی و نه شنیداری از یک کنسرت اگر بیطرف نیستید دستکم انصاف داشته باشید ساخت سریالهایی برای «دیده نشدن» دولت به مسئله تأمین مواد اولیه پوشاک ورود کند برگزاری جشن تحویل سال نو در اصفهان و شیراز معرفی برندگان اسکار ۲۰۲۵ / انیمیشن کوتاه ایرانی اسکار گرفت رتبهبندی ۹۶ فیلم برتر در تاریخ اسکار «اکران رمضان» را به یک «فرصت طلایی» تبدیل کنیم روایتی متفاوت از تراژدی «هملت» در اروپا کتاب «ضاحیه مقدسه» رونمایی میشود آموزش نقالی شاهنامه به کودکان باید با توجه به مفاهیم تربیتی آنها باشد طرفداران مستندهای حیات وحش، سیاسی و تاریخی بیشترند سفری اقتباسی از تفکر غربی به فلسفه شرقی پیام شهید کسایی در آخرین دیدار برای خانوادهاش چه بود؟ «حاجی واشنگتن» در «سفر پر ماجرا»؛ گروه های استهلال ماه رمضان ۱۴۰۳ از چه روزی کار رصد را آغاز میکنند؟ تخریب کاشیکاری سر در خانقاه مسجد جامع نطنز ۳ کمدی و ۲ حضور پژمان جمشیدی در گیشه نوروز؛ دومین مقبره «فرعون» کشف میشود؟ اژهای: مسائل حقوقی گردشگران خارجی را رفع میکنیم اقدام تحسین برانگیز قوه قضائیه در جلوگیری از پخش سریال تاسیان روایتی از «کتابشویی» هشدار نسبت به وقوع یک تراژدی بزرگ در صنایع خلاق اقامه نماز لیلةالدفن برای سیدحسن نصرالله در تمام مساجد ایران دستمزدهایی که وسوسه میکنند فیلمهای کودک را با تصور کودکانه تولید نکنید! افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی/ وضعیت تراژیک در پروازها افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی/ وضعیت تراژیک در پروازها کتابخانه عمومی امروز مکمل نهاد خانواده و نهاد مدرسه است جزییاتی از اکران عید فطر و بلیت ۱۰۰ هزار تومانی سینما روایتی از آخرین حضور منوچهر والیزاده بر صحنه بخشی از درآمد استریمرها از طریق حمایت مستقیم کاربران است افتتاح اتاق ایرانشناسی در پاکستان فروش ۱۵۷ میلیاردی گیشه در بهمن ماه واکنش فرزند «فهیمه راستکار» به اجرایی نشدن یک مصوبه ایرج رضایی دوبلور پیشکسوت درگذشت
سریال «معاویه» با چه هدفی ساخته شده است؟ کرومی، لبوبو و... شخصیتهای محبوب کودکان امروز از کجا آمدهاند؟ سریال «وحشی» عقبگردی در کارنامه هومن سیدی است؟ بررسی سوتیهای هفت فصل سریال پایتخت/وقتی زن برادر هما با تقی ازدواج میکند؟ فاجعهی توهین به شعور مخاطب/ آقای مقدم این جنازه را دیگر به خاک بسپارید! اقدام تحسین برانگیز قوه قضائیه در جلوگیری از پخش سریال تاسیان نام ثمین باغچهبان همانند نام پدرش برای ایران راهگشاست رتبهبندی ۹۶ فیلم برتر در تاریخ اسکار برگزاری جشن تحویل سال نو در اصفهان و شیراز فعال شدن مجدد سلبریتیهای آشوبطلب در جشنواره فیلم فجر میراث جهانی ایرانیان در پهنه آبهای تاریخی برنامه های تلویزیون در نخستین سالگرد شهید جمهور و شهدای خدمت به تماشای واقعیت تلویزیون «خوشگلدین»! جزئیات جدید از روزهای پایانی زندگی زوج هالیوودی فیلمهای کودک را با تصور کودکانه تولید نکنید! «بوستان سعدی» برگزیده جایزه بهترین اثر ترجمه شده ادبیات جهان شد تلاقی حماسه و عرفان و مذهب در نمادهای ورزش پهلوانی اقامه نماز لیلةالدفن برای سیدحسن نصرالله در تمام مساجد ایران کتابهایی که پر از فریادند! روایتی از آخرین حضور منوچهر والیزاده بر صحنه طرفداران «مردان آهنین» دلیل اجرایم بود؛ شاعری که آتش به جان عاشقان زد و آثارش در آتش سوخت جنجالهایی که از سینما شروع شد پارک ملی تندوره گنجینهای طبیعی در ایران افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی/ وضعیت تراژیک در پروازها ۸ فیلم ۱۴۰۳ که بیشتر از انتظار ظاهر شدند انتشار «تاسیان» ویژه نابینایان با صدای گلاره عباسی خوشحالم در نمایشی بازی میکنم که درباره جزیره هرمز است چرا تصویب «سند ملی اسباب بازی» به سرانجام نمیرسد؟ سیمافیلم کدام سریالها را میسازد؟؛ دستمزدهایی که وسوسه میکنند سردیس حسن ریاحی موسیقیدان رونمایی شد سعدی انسان را به درنگ در خویشتن دعوت میکند بازسازی «بادیگارد» در دستور کار قرار گرفت چرا «با بابام» انیمیشن کودکانه موفقی است؟ این فیلمها در سال ۱۴۰۳، کمتر از انتظار فروختند مسافران نوروزی در کدام استانها بیشتر اقامت داشتند و مصدوم شدند؟ افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی/ وضعیت تراژیک در پروازها فروش ۱۵۷ میلیاردی گیشه در بهمن ماه ایرج رضایی دوبلور پیشکسوت درگذشت موسیقی «کواتی» برگرفته از فرهنگ مردم بلوچ است؛ راهی برای کم کردن اضطراب و تنش بازیگری که یک سال روی صحنه ماند دانیال جعفری بازیگر نوجوان ایرانی موفق به دریافت مدارک بازیگری آکسفورد شد انیمیشنهایی که در سال ۲۰۲۵ ظاهر میشوند افتتاح اتاق ایرانشناسی در پاکستان نمایشگاه کتاب تهران امروز تمام میشود نمایشگاه کودکونوجوان، شب «علیزاده» و نکوداشت «مشکاتیان» زندگی کدام هنرمندان کتاب شد؟ مخاطبان فروردینِ سینماها و یک رفتار پرتکرار در گیشه ۵ سال اخیر طبیعت شرقی در «شکوفههای بهاری» هیروشیگه حواشی «پایتخت ۷»؛ تعقیب و گریز بهرام افشاری و حواله خودرو فوتبالیستها رهبر انقلاب نقد اجتماعی و سیاسی در شعر طنز را به رسمیت میشناسند رای پیشرفت خود، دست به تخریب دیگران نزنیم تا عاقبت بخیر شویم پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر پارچههای موجود یا بدننما هستند یا مناسب فصل گرم نیستند تقویم جلالی یکی از مهمترین دستاوردهای علمی خیام است آیینهای ایرانی؛ پیوند میراث کهن و تاریخ امروز جهان ۱۰۰ دوربین تلویزیونی راهپیمایی روز قدس را پوشش میدهند دومین اثر مشترک سامی یوسف و همایون شجریان منتشر شد تلویزیون آخر هفته چه فیلمهایی پخش میکند؟ جزییاتی از اکران عید فطر و بلیت ۱۰۰ هزار تومانی سینما بخشی از درآمد استریمرها از طریق حمایت مستقیم کاربران است درباره کیفیت اجرای گروهمان ادعا داریم سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) رمان «آبیسم» را برای آگاهیرسانی درباره اوتیسم نوشتم کمدی باید انسان را به تفکر وادارد کاروانسرای سعدالسلطنه اقتباسی برای ثبت در تاریخ سینما و ادبیات ایران انتشار غیرقانونی دامن «ببعی قهرمان» را هم گرفت؛ نوروز در تلویزیون؟ روایتی از «کتابشویی» کتابخانه عمومی امروز مکمل نهاد خانواده و نهاد مدرسه است استعدادیابی قاریان نوجوان و جوان در جشنوارهای قرآنی اجرای ۳۸ کودک و نوجوان در چهارمین روز جشنواره چهلم موسیقی فجر مجوز جشنواره «پسر دلفینی۲» را با خواننده دیگری گرفتیم دور زدن تحریمها یا انعقاد یک توافق جدید؟ ۶۰ درصد مردم سفر نرفتند جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ به نویسنده فرانسوی رسید قصه مردی که با عروسکش بهار را نوید میدهد کارگردان سینما به سوگ مادربزرگ فیلمهایش نشست «تاسیان» رفع توقیف شد؟ «حاجی واشنگتن» در «سفر پر ماجرا»؛ دومین مقبره «فرعون» کشف میشود؟ تشویق سکانس «گشت ارشاد» و چاقی و لاغری اجباری بازیگران تاثیر مذاکرات ایران و آمریکا در شب بازیگران/ «چه خوب که در این زمانه بلاخیز هنوز میتوانیم بخندیم!» درگیری قاچاقچیان با یگان حفاظت در حریم تخت جمشید عرضه کتابهای لمسی و خط بریل برای کودکان نابینا/ کانون پرورش فکری رقیب ناشران خصوصی نیست حذف بخشهایی از کتاب «هارداسان» پیش از چاپ؛ هزینه تماشای فیلم و سریال در نمایش خانگی بالا رفت چرا سریالهای ایرانی در سطح بینالمللی پخش نمیشوند؟ بازیهای ویدیویی که الهامبخش ساخت آثار سینمایی شدند اگر بیطرف نیستید دستکم انصاف داشته باشید ساخت سریالهایی برای «دیده نشدن» هشدار نسبت به وقوع یک تراژدی بزرگ در صنایع خلاق تشکیل پرونده قضایی در پی اقدام خلاف عرف و شرع دو بازیگر در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر تردید در درست بودن برگزاری ایام مسلمیه تجربیات گویندگان و مجریان خبر در یک کتاب ماجرای خطای مشکوک در تلویزیون چه بود؟ طرح جدید ارشادبرای کتابفروشان فرصتی برای حمایت یا رفع تکلیف؟ جشنواره موسیقی محلی تا آیین قهوهخوری اشتباهات معاویه قابل بخشش نیست «اکران رمضان» را به یک «فرصت طلایی» تبدیل کنیم طرفداران مستندهای حیات وحش، سیاسی و تاریخی بیشترند سفری اقتباسی از تفکر غربی به فلسفه شرقی از نامزد نشدن در اسکار ناراحت نیستم نخل طلای ۲۰۲۵ در دستان سینمای ایران جلد پنجم «سیره نامه امیرالمومنین (ع)» به نمایشگاه کتاب رسید وقتی که جشنواره موسیقی نواحی سهم جیبها شد، نه مردم! «بهار در بهار» با ویژه برنامه های تحویل سال تلویزیون زنان انگلیسی دو برابر بیشتر از مردان کتاب میخوانند ۱۲ غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری برلین؛ فرصتی برای مقابله با ایرانهراسی روایتی متفاوت از تراژدی «هملت» در اروپا کتاب «ضاحیه مقدسه» رونمایی میشود واکنش فرزند «فهیمه راستکار» به اجرایی نشدن یک مصوبه مصاحبه تلویزیونی طنز با کابینه ترامپ به کمک هوش مصنوعی ۳۶ دوره نمایشگاه کتاب چطور گذشت؟ رویایی که در کاشان متولد شد گشتی در نمایشگاه کتاب تهران میراث جهانی ایران در پیوند فرهنگ و ورزش اتخاذ تدابیری برای ارتقای خدمترسانی به مسافران نوروزی قسمت چهارم سریال «تاسیان» منتشر شد تجربهای قلبی و نه شنیداری از یک کنسرت معرفی برندگان اسکار ۲۰۲۵ / انیمیشن کوتاه ایرانی اسکار گرفت گروه های استهلال ماه رمضان ۱۴۰۳ از چه روزی کار رصد را آغاز میکنند؟ تخریب کاشیکاری سر در خانقاه مسجد جامع نطنز اژهای: مسائل حقوقی گردشگران خارجی را رفع میکنیم انقلاب بیش از سیاسی بودن هنر بود سیمرغم را تقدیم مادران شهدا میکنم چوب حراج به سرخی صورت مردم ایران زمین انتقادهایی به جشنواره عودنوازی قشم؛ ماجرای پخش غیرمجاز «روایت ناتمام سیما» چه بود؛ گفتند اشتباه شده! پیام شهید کسایی در آخرین دیدار برای خانوادهاش چه بود؟ ۳ کمدی و ۲ حضور پژمان جمشیدی در گیشه نوروز؛ سریال «تاسیان» بدون مجوز منتشر شده است اعلام ویژهبرنامههای سراسری اعیاد شعبانیه خاطره آقای آهنگساز از «روز موعود»؛ سرود «برخیزید» چطور شکل گرفت؟ سازهای باستانی ایرانی در کنسرت مسکو طنینانداز شدند انتشار کتابی با مقدمه عباس عراقچی در حوزه برندسازی پایان سلطنت «دایناسور»؛ «بی سروصدا» وارد اکران شد رونمایی از سه کتاب در روز ملی خلیج فارس حماسه نُتها در دل میدان احیای شب نوزدهم در مصلی تهران موزهها و اماکن تاریخی ۱۹ و ۲۰ ماه مبارک رمضان باز است خانه سینما بازهم در انتخاب بهترین فیلم مردمی بازنده شد؟ افتوخیزهای ارکستر صداوسیما در آغاز جشنواره موسیقی فجر میانسالی یک رویداد فرهنگی-هنری علی سرابی بهترین گزینه برای نقش «صیاد» بود/«گاندو ۳» را نمیسازم هشدار یک کارگردان جوان درباره برخی دستهای پنهان عبور از نیل سینمای سنتی بازیگر یهودی رفتار رژیم صهیونیستی با مردم غزه را از هیتلر بدتر خواند عکسی ماندگار از مراسم تشییع پیکر امام(ره) سریالهای بیسلبریتی پلتفرمها پرمخاطبترند تامین بودجه برای تجهیز کتابخانههای مناطق محروم فقط ۳ سال از رادیو کوچکتر است!/ در نوجوانی سلبریتی شد دولت به مسئله تأمین مواد اولیه پوشاک ورود کند ایتن هاوک دلیل به تعویق افتادن ۱۲ ساله «ماه آبی» را فاش کرد شهید خاص 22 بهمن «لیلو و استیچ» با انفجار ۱۴۶ میلیون دلاری سینماها را تسخیر کرد مردم تفاوت بین خائن و خادم را میدانند / شهید رئیسی یک انسان اصیل بود اطلس مردمنگاری سرزمین ایران؛ میراثی برای حافظه شنیداری جهان قرآنی که در میان اسرا دست به دست میشد آموزش نقالی شاهنامه به کودکان باید با توجه به مفاهیم تربیتی آنها باشد قطعاتی که برای تار نوشته شده با سنتور نواخته شد ۲۲ بهمن، نماد همبستگی ملی و پیروزی اراده ایرانیان است سریالهای خانگی، خشونت میسازند یا روایت میکنند؟ رضا صادقی «برنده» بازگشت مستند «احمد» سریال میشود اعتراض صداوسیما به توقف پخش شبکه «الاقصی» لبیکهای امام حسن مجتبی(ع) یک کمدیساز الزاما در تمام کارهایش موفق نیست بازدید مدیران خانه کتاب از مجموعه «شهر آفتاب» بومگردانها تمایلی برای تمدید مجوزهای خود ندارند سود ارتباطات حسنه ایران و عربستان برای جهان اسلام است صداپیشگی در کشور افت کرده است عادیانگاری دخانیات در شبکه نمایش خانگی/ درخواست ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی این سریال داستانی متفاوت از «گاندو» دارد ایران به مرکز پیکاسو شناسی دنیا تبدیل شده است از «رضا کیانیان» تا «خاله شادونه» : ذائقهِ کمدیپسندِ مردم کار را سخت کرده است از کلاسیکهای وفادار تا بازخوانیهای مدرن نوشتن شاهنامه چند سال طول کشید؟ دلخوری بابا پنجعلی در آستانه پخش «پایتخت» جدید سریال سووشون به دلیل نداشتن مجوز توقیف شد/ شبکه نمایش خانگی نماوا بدلیل امتناع از انجام تعهدات قانونی مسدود شد کاهش ۱ میلیونی تماشاگران سینما در سال ۱۴۰۴ جنبشی برای بازتاب جهان دیجیتال شده ۹ سریال جدید در راه نمایش خانگی «پایتخت» با اختلاف زیاد در صدر تماسهای مردمی صداوسیما خلاصه نمادین جهان ایرانی وزیر میراث فرهنگی: نوروز سرمایهای برای تعاملات بینالمللی است «یزدان»؛ روایتی واقعگرایانه از معضلات شهر تهران کوچ مجریان مشهور به نمایش خانگی/ رقابت ژوله، رشیدپور، مدیری و رامبد+ جدول نسل Z موزه را چگونه میبیند؟ «کارناوال» رامبد جوان به راه افتاد از سارا بهرامی تا آزاده صمدی و صابر ابر سریالهای قدیمی همچنان پیشتاز تلویزیون و پلتفرمها ستارهسازی با هزینهای ناچیز در دنیای میلیون دلاری قصههای تاریخی در سریالها رونق گرفت کتاب «روحالله» بخشهای کمتر دیده شده زندگی امام را بیان میکند ۵۴ درصد زائران حج تمتع امسال را بانوان تشکیل میدهند کودکی به اثر ۵۰ میلیون یورویی موزه هلند آسیب رساند
تازه های شبکه اجتماعی
ارسال نظرات