دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور از آغاز پروژهای تحولآفرین برای راهاندازی جیپییو فارمها (مزرعه سکوهای داده پردازشگر گرافیکی) در کشور خبر داد.
هماهنگکننده کمیته وزارتی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاریهای اسلامی (کامستک) پیشرفتهای علمی ایران را در ۴۵ سال پس از انقلاب اسلامی با تکیه بر دانش بومی ستود و گفت که خانه دوم من، پیشرو و مایه افتخار جهان اسلام است.
وزیر آموزش و پرورش در پی حادثه دلخراش درگذشت دانشآموزان کرمانی خواستار پیگیری جدی و مستمر درمان مجروحان و آسیبدیدگان شد.
مشاور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد دانشگاه فرهنگیان و استقرار نظام رتبهبندی معلمان از دستاوردهای مهم در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است گفت: دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت و توانمندسازی معلمان تأسیس شد و نقش کلیدی در تحول نظام تربیت معلم ایفا کرده است. همچنین نظام رتبهبندی نیز با هدف ارتقای کیفیت نظام آموزشی و بهبود وضعیت معلمان، طراحی و اجرا شده است که با اجرای صحیح آن می توان به بهبود کیفیت آموزش و پرورش کمک کرد.
رییس اداره آموزش و پرورش رفسنجان گفت: مشاجره یک دانش آموز با معلم در یکی از مدارس این شهرستان باعث تنبیه بدنی و جراحت این دانش آموز از سوی معلم شده و موضوع در دست پیگیری است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: قدرت فرهنگی کشور در آموزش و پرورش است و دشمن میخواهد این توانمندی را از آموزش و پرورش بگیرد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل رایگان دانشآموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد خبر داد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از شروع فرایند ثبت نام استعدادهای برتر دانشآموزی برای دانشگاه فرهنگیان قبل از پایان سال خبر داد.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه انبوهسازان موظفند برای ساخت مجتمعهای مسکونی ابتدا از آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند گفت: برای جلوگیری از کمکاریها، چاره اندیشی شد اگر انبوه سازی ۱۹۷ واحد مسکونی یا کمتر را بسازد، ملزم به ساخت مدرسه است. همچنین احداث کنندگان مسکن موظفاند پس از ساخت مدرسه، سند آن را به نام آموزش و پرورش منتقل کنند.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه پنج منطقه تهران در پایین ترین سطح سرانه آموزشی قرار دارد گفت: شهرداری تهران بسیار علاقهمند است که رفع این مشکل را در قالب ساخت مجتمعهای بزرگ مقیاس که در برنامه هفتم نیز تکلیف آن صورت گرفته، انجام دهد.