| | |
گزارش
دود اختلاف صمت و ایران خودرو در چشم مصرف کنندگان/ راهکار چیست؟
اختلاف وزارت صمت و ایرانخودرو بر سر قیمت گذاری که در هفتههای اخیر در کشمکشهای حقوقی نمود ظاهری یافته، نه تنها کمکی به کاهش زیان انباشته صنعت خودروسازی نکرده بلکه مصرف کنندگان واقعی خودرو را در فضای بلاتکلیفی نگه داشته است.
به گزارش روایت فردا پس از گذشت نزدیک به پنج ماه از سال هنوز خریداران محصولات ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور در بلاتکلیفی به سر می برند.
اختلاف پیش آمده بر سر این است که قیمت هایی که هیات مدیره ایران خودرو در خردادماه مصوب و به سازمان بورس اعلام کرده بود، از سوی وزارت صمت مورد قبول قرار نگرفت و متقابلا ایران خودرو قیمت های رسمی که وزارت صمت ابلاغ کرده را قبول ندارد و می گوید که موجب ضرر شرکت و سهامداران است؛ موضوعی که هفته گذشته پای سازمان تعزیزات حکومتی را نیز به ماجرا کشاند و علیه ایرانخودرو رای داد.
برای بررسی موضوع اختلاف های حقوقی اخیر باید چند ماه به عقب برگشت؛ داستان این اختلاف از تعلل در اعلام قیمت جدید خودروها از سوی وزارت صمت و بلاتکلیفی خودروسازان از خرداد ماه امسال آغاز شد.
اوایل خردادماه بود که عادل پیرمحمدی مدیرعامل ایرانخودرو در اعتراض به تاخیر در اعلام قیمت ها و زیانده بودن این شرکت اعلام کرد که بدون افزایش قیمت ها امکان فروش خودرو را ندارد و در مقابل پاسخ شنید که در صورت عدم عرضه خودرو، به جرم احتکار از طریق تعزیرات با او برخورد خواهد شد.
وی پیشتر در نامهای که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده بود، هشدار داده بود که ۲۰ روز از نامه نگاری با وزارت صمت می گذارد اما هنوز هیچ راهکار عملی از سوی وزارتخانه ارائه نشده است و این صنعت در وضعیت بحرانی قرار دارد. پس از آن بود که در ۲۰ خرداد ماه، لیست قیمت محصولات توسط ایران خودرو و تصمی به عرضه خودرو در بورس کالا در فضای مجازی انتشار یافت اما وزارت صمت و شورای رقابت به این اقدام واکنش شدیدی نشان دادند.
مهرداد خسروی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در آن زمان در واکنش به حواشی افزایش قیمت خودرو در فضای مجازی اعلام کرد که این وزارتخانه افزایش ۲۵ درصدی قیمت خودرو را تکذیب می کند و هنوز در مورد تغییرات قیمت خودرو تصمیم نهایی اعمال نشده است.
همچنین در تایید این موضوع، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد که طبق مصوبه ۵۴۳ فرآیند کارشناسی و کشف قیمت طبق دستورالعمل سال ۱۴۰۱ شورای رقابت توسط سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده صورت می گیرد و بعد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان ابلاغ می شود.
از آنجایی که زمان فرایندهای قانونی اعلام قیمت با کُندی همراه بود، شرکت ایران خودرو در این فاصله با ارسال نامهای به سازمان بورس قیمت های جدیدی که به تصویب هیات مدیره این شرکت رسیده بود را رسانه ای کرد که در ادامه این اقدام، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامهای به مدیر عامل سازمان بورس ضمن رد قیمت های اعلامی از سوی ایران خودرو در بازار سرمایه، اعلام کرد که قیمت خودرو پس از موافقت ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد.
خودرو چگونه قیمت گذاری می شود؟
هر ساله بررسی درخواست افزایش قیمت شرکتها مطابق روال قانونی و باید بر اساس مصوبه ۵۴۳ فرآیند کارشناسی و کشف قیمت طبق دستورالعمل سال ۱۴۰۱ شورای رقابت توسط سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده صورت گیرد و بعد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان ابلاغ شود.
اما اینکه چطور پای ستاد تنظیم بازار به ماجرای قیمت گذاری خودرو باز شده است، داستان دیگری دارد؛ در آبان ۱۴۰۰ که بازار شاهد افزایش یکباره قیمت خودروهای داخلی بود، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت از واگذاری قیمت گذاری محصولات به ستاد تنظیم بازار خبر داد و این روند در سال های بعد نیز تکرار شد به طوری که بر اساس بند ۴ مصوبه ۴۰۳۰۲ مورخ ۲۴ دی ۱۴۰۳ هرگونه اعلام قیمت جدید توسط دستگاههایی که طبق قانون اختیار قیمت گذاری محصولات یا خدمات را دارند، منوط به موافقت و تایید ستاد تنظیم است.
سال گذشته نیز شورای هماهنگی سران قوا مقرر کرد که همچنان تا پایان سال ۱۴۰۴ ستاد تنظیم بازار به وظایف محوله در زمینه قیمت گذاری و نظارت بر بازار ادامه دهد. در ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۳ اعضای شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا موضوع اختیارات ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل و نظارت دولت بر قیمتها را بررسی و با رأی اکثریت، مصوبه این شورا در سال ۱۴۰۰ در این خصوص و با رعایت ملاحظات تولیدکنندگان را تا پایان سال ۱۴۰۴ تمدید کردند.
ورود سازمان تعزیرات به پرونده ایرانخودرو
پس از نامه نگاری ها و اظهارنظرهای صمت و ایرانخودرو بر سر تعیین قیمت، در نهایت نهم تیرماه بود که قیمت مصوب محصولات ۲ شرکت بزرگ خودروساز از سوی وزارت صمت اعلام شد. اما ایرانخودرو زیر بار افزایش ۱۵ درصدی نرفت و اعلام کرد که قیمتهای جدید براساس محاسبات کارشناسی، باید بیش از ۲۷ درصد رشد مییافت.
این شرکت با اعلام اینکه آخرین اصلاح قیمت به آبان ۱۴۰۳ و براساس صورتهای مالی ۱۴۰۲ بازمیگردد، تاکید کرده بود در شرایطی که نرخ ارز ۶۰ درصد و دستمزد ۴۵ درصد افزایش یافته است و مواد اولیه از بورس کالا به نرخ روز خریداری می شود، چطور باید با این قیمت ها ادامه داد؟
در واکنش به این اظهارات سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با تاکید بر اینکه این سازمان با افزایش ۱۵ درصدی قیمت ها موافقت کرده است، اعلام رسمی کرد که در حال بررسی جداول قیمتی محصولات خودورسازان هستیم تا در صورتی که بیش از سقف تعیین شده، افزایش یافته باشد، به عنوان تخلف شناسایی و برخورد تعزیراتی صورت گیرد.
پس از گذشت یک ماه از اعلام قیمت های قانونی به این خودروساز بزرگ بود که در ۲۳ مردادماه پای این شرکت به سازمان تعزیرات حکومتی کشانده شد؛ این بار سید یاسر رایگانی مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات اعلام کرد که در پی اثبات گرانفروشی هشت هزار و ۱۲۱ میلیارد ریالی ایرانخودرو، اعضای حقیقی هیاتمدیره این شرکت محکوم شدند و علاوه بر الزام به فروش خودروهای تولیدی با قیمت مصوب قبلی، با ممنوعیت برخی فعالیتهای شغلی مواجه شدند.
وی اعلام کرد که با توجه به آثار ملی و اهمیت اجتماعی این پرونده، تعدد متقاضیان خرید خودرو و احتمال غیرممکن یا دشوار شدن جبران خسارت در آینده، به استناد ماده ۲۹ آییننامه سازمان تعزیرات حکومتی (اصلاحی ۱۲ فروردین ۱۴۰۳)، قرار تأمین اشخاص حقوقی مبنی بر ممنوعیت انجام برخی فعالیتهای شغلی که زمینهساز تکرار تخلف است، صادر شد.
در پاسخ به این اظهارات، ایرانخودرو اطلاعیهای را صادر و اعلام کرد که روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی هنوز با بدیهیات قانونی آشنا نیست و با استفاده از لفظ اثبات گرانفروشی که امری است منوط به صدور رای قطعی آن هم نه در مرحله بدوی تعزیرات بلکه در صورت طی تمامی مراحل رسیدگی از جمله در همین شعبه بدوی تعزیرات و متعاقبا طرق اعتراضی از جمله تجدیدنظر تعزیرات، دیوان عدالت اداری و حتی امکان استفاده از ظرفیت تبصره ماده ٢٣ آییننامه سازمان تعزیرات حکومتی، سعی در تحقق منویات با اعلام به ظاهر پیروزی احتمالا گروهی خاص دارد که نتیجهاش خسارت جبرانناپذیر به تولید و تولیدکننده و متمایلان به مشارکت در سرمایه گذاری تولیدی در کشور است.
این شرکت تاکید کرد که در این پرونده نه تخلفی از باب گرانفروشی احراز شده است و نه اثبات. ضمن اینکه اقدامات این شرکت در راستای تغییر قیمت محصولات خود که به رغم افزایش بیش از ۵۵ درصدی بهای نهادههای تولیدی در کشور که توسط ارکان دولت همچون وزارت صمت کنترل نشده است، از آبان ماه ۱۴۰۳ به روز نشده بود، کاملا قانونی و دایر مدار قانون بوده و ارکانی همچون وزارت صمت و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به عنوان پیگیریکنندگان این پرونده بدون توجه به ابطال ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت توسط دیوان عدالت اداری و ممنوعیت قیمت گذاری در بازار کالاهای غیر انحصار طبیعی طبق بند ٢-٢ جزء «ث» ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم پنجساله توسعه و با استفاده از ابزار تعزیرات که در اختیار و تحت نظر دولت است، سعی دارند با فشار و تهدید حقوق میلیونها سهامدار و بیش از ۶۶ هزار نفر کارگر ایرانخودرو را تحت الشعاع قراردهند؛ به حول و قوه الهی، شرکت ایرانخودرو تا آخرین اقدام ممکن برای دفاع از حقوق شرکت و مردم عمل خواهد کرد.
استدلال وزارت صمت چیست؟
وزارت صمت معتقد است که قیمت گذاری های مصوب و ابلاغی به دو خودروساز، در چارچوب مکانیسم های نظارتی و با بررسی دقیق صورت گرفته است؛ سیدمحمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت تیرماه امسال در گفت و گویی تاکید کرد که بر اساس افزایش قیمت نهادههای تولید، شورای رقابت اعداد پیشنهادی را به سازمان حمایت اعلام کرده و این سازمان نیز پس از بررسی، قیمتهای جدید را برای طرح در ستاد تنظیم بازار آماده کرده است.
اتابک گفته بود که در ستاد تنظیم بازار این ارقام مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در نهایت، مجوز افزایش قیمت متناسب با رشد هزینههای مواد اولیه صادر شده است؛ با این حال، اعدادی که در نهایت به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد، نسبت به پیشنهاد اولیه سازمان حمایت مقداری کاهش یافت که این تصمیم بر اساس صلاحدید و ملاحظات کلی در تنظیم بازار اتخاذ شد و این موضوع، پیشتر با اعمال کاهش مورد نظر ستاد تنظیم بازار، نهایی و به خودروسازان ابلاغ شده بود.
اما تمکین نکردن ایران خودرو به نظر ستاد تنظیم بازار، نارضایتی وزارت صمت را به دنبال داشت و حتی در جلسه ۷ تیرماه شورای معاونان این وزارتخانه تاکید شد که مراقبت جدی در خصوص عدم افزایش قیمت خودرو در بازار بیش از سقفی که وزارت صمت موافقت کرده (۱۵ درصد) صورت گیرد و به شرکت های خودرو سازی در خصوص جلوگیری از کاهش تولید و عقب افتادن از برنامه تولید تذکر داده شود.
حتی یکی از بندهای این نشست به تامین نقدینگی خودروسازان اختصاص داشت و آمده بود: در خصوص درخواست شرکت ایران خودرو برای حل مشکلاتش از جمله تامین نقدینگی، با توجه به واگذاری آن به بخش خصوصی، چنانچه این شرکت حاضر به اصطلاح رفتار در چارچوب سیاستهای کلی وزارت صمت برای صنعت خودرو است، مساعدت لازم صورت پذیرد.
ریشه اختلافات در قیمت گذاری دستوری است
در نگاه کلان تر باید گفت که اختلاف امروز وزارت صمت و ایرانخودرو و ورود سازمان تعزیرات و حتی شکایت ایران خودرو از دولت و وزارت صمت به دیوان عدالت اداری به چند ماه اخیر باز نمی گردد بلکه ریشه در قیمت گذاری دستوری دارد که از ۱۵ سال پیش تاکنون در صنعت خودرو ادامه یافته و ثمره آن شکاف قیمتی ۶۰۰ همتی بازار و کارخانه، زیان انباشته چندین هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو، بدهکاری خودروسازان به قطعه سازان و زنجیره تامین کاهش تولید و اُفت کیفیت محصولات شده است.
با اینکه کارشناسان و صنعتگران عرصه خودرو بارها نسبت به قیمت گذاری دستوری که منجر به ایجاد رانت و فساد و در نهایت افت کمیت و کیفیت صنعت خودرو در سال های گذشته شده است، هشدار داده اند اما هنوز اقداماتی در این عرصه صورت نگرفته است در حالی که بر اساس واقعیت ها و مبنای صورت های مالی لیست محصولات خودرو اصلاح شود.
درباره وضعیت قیمت گذاری این شرکت خودروساز و اختلاف آن با وزارت صمت، رسول سلیمانی کارشناس صنعت خودرو به خبرنگار ایرنا می گوید: شورای رقابت بازار خودرو را انحصاری تشخیص داده و گفته است که قیمت گذاری خودرو باید توسط سازمان حمایت محاسبه شده و بعد توسط وزارت صمت ابلاغ شود.
وی ادامه داد: بر اساس محاسبه های صورت گرفته توسط سازمان حمایت، افزایش قیمت ها ابتدا ۲۵ درصد بود اما عددهای نهایی اعلامی از سوی وزارت صمت به ۱۵ درصد تقلیل یافت در حالی که طبق قوانین موجود وزارت صمت حق تعدیل قیمت ها را نداشت و با این اقدام به زیان سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی عمل کرد.
سلیمانی با اشاره به اینکه فرایند قیمت گذاری خودرو معیوب است، گفت: شورای رقابت و سازمان حمایت مسئول محاسبه صورت های مالی هستند و ابلاغ نیز باید توسط خود این نهادها صورت بگیرد نه اینکه وزارت صمت متولی ابلاغ باشد؛ سپردن ابلاغ به وزارت صمت کار اشتباهی است و این کار نیاز به اصلاح دارد.
کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: فرایند ابلاغ توسط وزارت صمت، قرار دادن مردم و حاکمیت روبروی هم است، وزارت صمت باید به عنوان نهاد حاکمتی نقش نظارتی داشته باشد نه اینکه این فرایند منجر به تصدی گری دولت شود.
وی با تاکید بر اینکه وزارتخانه های اقتصاد و صمت باید نسبت به وضعیت خودروسازان اهتمام ویژه ای داشته باشند، گفت: این نوع قیمت گذاری ها منجر به زیان سهامداران و ریزش در بورس می شود که وزارت اقتصاد هم باید این فرایند را اصلاح کند.
کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: حاکمیت باید نقش نظارتی داشته باشد و نبایستی بین رابطه بنگاه و مردم دخالت کند.
دخالت بیش از ۲۰ دستگاه در قیمت گذاری خودرو
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به دخالت بیش از ۲۰ دستگاه در قیمت گذاری خودرو گفت: این تعدد تصمیم گیری و نبود اصلاح در سیاست ها منجر به ایجاد تنش و آشوب در صنعت خودرو شده است.
وی اضافه کرد: در چند ماه گذشته به خاطر نبود تصمیم گیری واحد شاهد اختلاف در حوزه قیمت گذاری محصولات و تعرفه خودروهای وارداتی هستیم که این مسائل به حوزه فضای مجازی و بلاتکلیفی تولیدکننده و خریداران شده است ضمن اینکه می شد این مسائل را با طرح مسائل بین بخش خصوصی و دولت حل کرد.
کارشناس صنعت خودرو به موضوع پرداخت خسارت ناشی از قیمت گذاری دستوری به تولید کنندگان گفت: تاکنون این اتفاق نیفتاده است زیرا مدیران صنعت خودروسازی منصوب شده از سوی دولت بودند اما اکنون که سکان هدایت شرکت ایرانخودرو به بخش خصوصی واگذار شده است، آنها برای جبران بخشی از خسارت خود در دیوان عدالت اداری طرح شکایت کرده اند.
وی تاکید کرد: رویکرد دولت چهاردهم عبور از قیمت گذاری دستوری است که امیدواریم با اقدامات یکسری از نهادها خلاف خواسته دولت نباشد؛ در این زمینه نیاز است که دولت تذکرهایی به دستگاه های مربوطه ارائه کند تا شاهد اینگونه حاشیه ها در فضای مجازی و رسانه ای نباشیم.
جایگاه متزلزل گروه خودرویی در بورس
در پایان باید یادآور شد که پس لرزه های اختلافات و بلاتکلیفی های اخیر در صنعت خودروسازی، فقط منحصر به ایران خودرو نیست و بلکه گروه صنعت خودرو به عنوان یکی از گروههای بزرگ بورسی، نیز از این شرایط متاثر شده اند و رغبت سهامداران برای ادامه سهامداری تحت تاثیر قرار گرفته است.
به نظر می رسد چند ماه اختلاف نظر بر سر موضوع نرخ گذاری قیمت محصولات، برای تحت تاثیر دادن بازار سرمایه و بازار خودرو کافی باشد تا دود این اختلاف به چشم مصرف کنندگان واقعی خودرو برود؛ خریدارانی که تاکنون نیز از این قیمت گذاری دستوری سودچندانی نبرده اند و بازار بر وفق مراد واسطه ها و دلالان بوده است نه سیاست گذاران و مصرف کنندگان خودرو؛ و حقیقت تلخ تر اینکه در صورتی که اصلاحات ساختاری در این صنعت مغفول بماند و رویه ها اصلاح نشود، باز هم این مصرف کنندگان هستند که بازنده اصلی این اختلافات خواهند بود.
انتهای پیام/
وابستگی صادرات غیرنفتی به مشتقات نفت و گاز ؛ سه عامل پیش برنده انرژیهای سبز تقلب در فروش با برچسب ایرانی روی لوازم یدکی چینی سرمایهگذاری در صنایع بالادستی نفت و گاز جذابتر شد حذف صفر از پول ملی مشروط به مهار تورم و کاهش انتظارات تورمی است چرا صنعت برق با وجود افزایش گاز هنوز زمینگیر است؟ «توسعه فیبر نوری» و «فناوری نسل پنجم»؛ دو طرح مهم در دستور کار وزارت ارتباطات ایجاد مرکز دانشبنیان و مقابله با تحریمها برای تامین نیازهای هوانوردی کشاورزی هوشمند، راهحل بحران آب و بهرهوری پایین رشد بیسابقه مصرف و افت تولید برقآبی در کشور مطالبه دیرینه خودروییها در انتظار اجماع ملی از تدوین قوانین بازدارنده تا استفاده از فناوریهای نوین «دلار» زیر تیغ قمار ترامپ سرنوشت سهامداران استانی هنوز معلوم نیست سرنوشت امپراتوری جستجوی گوگل در دست یک قاضی اطلاعرسانی دقیق و شفاف در خصوص وضعیت بانک آینده فقط از طریق بانک مرکزی انجام میشود یک خانواده ۴ نفره در سال ۱۴۰۴ چگونه امرار معاش میکند؟ ۴۲۰ مگاوات نیروگاه برقآبی متوسط آماده احداث است مقابله جدی با قاچاق سازمانیافته، ناترازی سوخت را ۵۰ درصد کاهش میدهد از ایجاد بانک مشترک بین ایران و عمان تا صدور کارت گردشگری رفع ابهام درباره رجیستری تلفن همراه یک مشکل قدیمی مربوط به کالاهای صادراتی در سفر رئیس قوه قضاییه به مازندران حل شد خاموشیها فقط بخش کوچکی از ناترازی انرژی است ورود به صنعت هوایی با حداقل سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی اتصال ۱۴۷۰ روستا به اینترنت اطلاعیه دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص واگذاری دو خودروساز سفر ریلی به نقطه صفر مرزی تا اربعین کاهش ۲۲ درصدی حجم آب مخازن سدها نتیجه مذاکرات در کوتاه مدت تأثیر چندانی بر اقتصاد کشور نخواهد داشت اجلاس روسای بانکهای مرکزی کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای برگزار میشود جلوگیری از کپی طرحهای فرش ایرانی با استاندارد سازی آمادهباش ۵۲ هزار مگاواتی نیروگاههای حرارتی برای تابستان تأخیر پرداخت ارز نهادههای دامی ۹ ماهه شد شلیک ترامپ به قلب اقتصاد آمریکا جایگزینی کارت بانکی بهجای کارت سوخت تا تابستان/حذف کارت سوخت قطعی نیست ترانزیت داده، هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال زمینههای مناسب همکاری ایران و ترکمنستان ثروتمندان از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی کـَنده میشوند!؟ واکنش سهام بازارهای نوظهور به تعدیل جنگ تجاری آمریکا-چین؛ «در انتظار رشد بیشتر» رانت در صدور مجوز واردات؛ امضاهای طلایی در صنعت نساجی شرکتهای پیمانکاری بلای جان نیروهای شرکتی/دولت لایحه امنیت شغلی را به مجلس بفرستد پرونده رستمیصفا و درسهایی درباره تسهیلات بانکی؛ چگونه بازپرداخت دیرهنگام وامها اقتصاد را به خطر میاندازد؟ بیتکوین طلا را قربانی میکند خط قرمز دولت برای پرمصرفها عرضه زمین، راهحل کاهش و کنترل قیمت مسکن است پرداخت بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی ماجرای بیمه حوادث همگانی در قبوض برق چیست؟ ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر منتظر تامین مالی تولیدات نفت کشورهای خارج از اوپکپلاس کاهش مییابد جزئیات روند تصویب پالرمو در مجمع تشخیص/ هفته آینده الحاق به CFT بررسی میشود ضرورت حرکت در مسیر توسعه همکاریهای فناورانه تهران و پکن برخورد قوه قضاییه با پرونده رستمیصفا پیام روشنی دارد؛ از کاهش مشارکت مردم در برنامههای اقتصادی تا ایجاد مانع برای اشتغالزایی آیا کشور در تولید دام سبک و سنگین خودکفا است؟ تداوم رکود شدید در بازار مسکن ۱۴۰۴؛ نه خریدار هست، نه فروشنده لزوم تسریع در اعلام نرخ شیر خام/ قطعی برق، دامهای شیری را از تولید خارج میکند تحقق خودکفایی در تولید گوشت نیازمند کاهش هزینهها و ثبات بازار آغاز پیشفروش بلیت قطارهای مسافری خردادماه از دوشنبه چالشهای پیش روی متقاضیان تسهیلات جدید مسکن؛ از اقساط ۲۷ میلیونی تا خرید ۲۷۰ میلیون اوراق عدم خاموشی فلرها ضرر ۹ میلیارد دلاری دارد وعده یک و نیم ساله برای تکمیل راهآهن چابهار ـ زاهدان سهم زنان از جامعه کارمندی بیشتر شد ۸۸ درصد از ارزش بازار سهام در دست ۱۰ صنعت بزرگ بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی آغاز به کار کرد از اختلال در زندگی روزمره تا افزایش هزینههای تولید هزارتوی مشکل ترخیص کالا، از سامانههای ناکارآمد تا موازیکاریهای مخرب سایه سنگین ۳ میلیون خودروی فرسوده بر سر ایران؛ چه باید کرد؟ برق بیش از یک هزار مشترک پرمصرف در تهران قطع شد کارمزدهای خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی در سال ۱۴۰۴ به روزرسانی شد نیمی از کالاهای وارداتی تحت کنترلهای شدید است/دخالت ۲۶ دستگاه در ترخیص یا صادرات کالا اقتصاد ایران در دو سناریوی توافق و عدم توافق/ تغییر پارادایمی انتظارات و شرطی شدن اقتصاد به رفع تحریمها اینچهبرون، کلید توسعه اقتصادی و کریدور تجاری ایران به چین و ترکمنستان ایران اکسپو ۲۰۲۵ دریچهای به اقتصاد جهانی عقبماندگی ایران در پروژه فشارافزایی گاز پارس جنوبی تعیین مدیر انرژی برای مدیریت مصرف برق ضروری است برق تجدیدپذیرها به تابستان میرسد؟ رشد ۱۵ درصدی تولید تایر سواری نوسان قابلتوجهی دیده نمیشود برای توزیع کالابرگ نیازمند تعریف منابع جدید هستیم/دو دلیل عدم پرداخت وام در بخش مسکن امضای تفاهمنامه سرمایهگذاری قزاقستان برای ساخت ترمینال اختصاصی در بندر شهید رجایی قیمت جهانی نفت امروز ۱۰ اردیبهشت؛ برنت ۶۳ دلار و ۸۰ سنت شد سهم ۹۰ درصدی ارزهای ملی در پرداختهای بریکس خسارات وارده در بندر رجایی بیشتر در بخش کالاهای وارداتی بوده است رد ادعای عرضه قطرهچکانی برنج وارداتی/ تامین ارز و تمدید ثبت سفارشها ضروری است شناسایی حمله سایبری گسترده و پیچیده علیه زیرساختهای کشور کاهش ۳۲ درصدی بارندگی ها نسبت به مدت مشابه جزئیات ایجاد پایگاه خانوار کشور/ آغاز اجرا در ۴ استان جدید وام جدید ودیعه مسکن به بانکها ابلاغ شد صنایع فولادی، همچنان پیشتاز در بازار سرمایه روایت وزیر نفت از قراردادهای جدید ایران و روسیه ۳ هدف اصلی توسعه محقق نشد افت ۴ میلیون مترمکعبی مصرف روزانه سیانجی معادن ایران جدول مندلیف برای سرمایهگذاری است تحقق تنها ۸درصدی اهداف خصوصیسازی، در ۳ دهه مأموریت جزیره قشم به قطب لجستیکی و دریامحور کشور تبدیل شود حل ناترازی انرژی و خانهدار شدن مستاجران با مشارکت مردم اعتبار بخش معدن به ۳۴ همت رسید/بودجه ۲۴ همتی برای پرتاب ماهوارهها نوسان، دشمن سرمایهگذاری/ با نقطه ثبات نرخ ارز فاصله داریم صنعت برق آمادگی توسعه ایستگاههای شارژ خودرو را دارد؟ بازگشت سرمایه در بالادست صنعت نفت طولانی مدت است ایران بهیک کارگاه بزرگ نفتی تبدیل میشود بازی وام و ضامن تکرار میشود؟ بیش از ۳۸۰۰ کارگر در محیط کار جان باختند رکود و گرانی، نفس صنایع را گرفت اونس به ۳۲۸۰ دلار رسید ایران به قلب بازار اوراسیا میرسد تغییر انتظارات تورمی به نفع اقتصاد نهضت ملی مسکن با قوت ادامه یابد/ لزوم دخیل کردن شهرداریها در مسکن استیجاری ۴ راهکار بخش خصوصی برای رفع ناترازی انرژی ناترازی انرژی، ترمز تولید خودرو را کشید خودروی ولوو قربانی تعرفههای آمریکا شد تورم خودرو چقدر است؟ گزینه اصلی دولت برای وزارت اقتصاد سلاح مخفی ایران در مقابل تورم بروزرسانی میشود فروشگاههای بزرگ لوازم خانگی در حال حذف کسب و کارهای خرد زمینه راه اندازی سامانه جامع وثایق مهیا شد خرید خانه رویا؛ رئیس مجلس هم شاکی است طراحی سامانه سیستماتیک برخورد با شبکه های ارتشاء برق تجدیدپذیرها به خاموشی نرسید تامین نهادههای دامی و کالاهای اساسی همچون سال گذشته انجام میشود رایزنی ایران و روسیه برای شتاب بخشی به ساخت راهآهن رشت-آستارا اقتصادی که رهاست بی توجهی به اصول ایمنی، عامل فوت ۷ معدن کار در مهماندویه دامغان بی نیازی از واردات گاز ترکمنستان با فشار افزایی پارس جنوبی ترامپ از جان تجارت جهانی چه میخواهد؟ ریزش قیمت سکه و دلار پس از تعطیلات نوروز بهرهگیری از ظرفیت ۵۰ میلیون تنی صنعت فولاد با سرمایهگذاری در حوزه انرژی بنزین پالایشگاه تهران یورو۵ میشود تمام جزئیات دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۴+ جدول ۵ ساله پشت پرده دریافت ارز ترجیحی به نام تولید ملی و واردات اسباب بازی دولت چگونه تورم را کاهش دهد؟؛ بدهیهای رسیده به دولت چهاردهم چگونه پرداخت شد؟ از رکود در معاملات تا «شب عید» کمفروغ دولت برای مهار تورم روی تثبیت قیمت ارز تمرکز کند توافق ایران و ترکمنستان برای راهاندازی قطار مسافری سیاست تثبیت نرخ ارز فوری ترین راهکار دولت برای کنترل تورم است افزایش با اهرم تحولات سیاسی بنگاههای غیرمجاز و تخلفات مشاورین املاک، دو بحران جدی بازار مسکن «عراق» بزرگترین شریک تجاری ایران، بدون زیرساخت ریلی مناسب تکمیل سامانه جامع بازار ایران در دستور کار قرار دارد/اصلاح سامانههای اشتغال از میدان دادن به بخش خصوصی تا افزایش سرمایه خودروسازان نقدنگاه افراطی به توسعه سواحل مکران؛اثر عرض جغرافیایی بر رشد راه آهن روی ریل امنیت/سفرهای نوروزی در امنیت کامل سپری شده است باید تلاش کنیم تا همه شاخصهای اقتصادی رشد کند زنگ بورس ۱۴۰۴ نواخته شد رشد ۸ درصدی اقتصاد ایران بدون سرمایهگذاری خارجی غیرممکن است تعهدات تکلیفی دست بانکها را برای سرمایهگذاری بسته است بنزین سوپر در روزهای گذشته توزیع نشده است علت رونق بازارهای غیرمولد به جای تولید چیست؟ چگونه خودروی خود را کاپوتاژ کنیم؟ چگونه برای خودروی خود بلیت قطار بگیریم؟ آغاز فصل مشترک تجارت ایران و اوراسیا راهکاری جدید برای تأمین آب تهران رشد ۳.۷ درصدی اقتصاد ایران با وجود تلاطمهای سیاسی و اقتصادی پیش بینی کارشناسی درباره نرخ دلار در آینده آغاز واگذاری باندهای فرکانسی برای توسعه نسل پنجم ارتباطات در کشور از پیش فروش سکه تا رونق صندوقهای بورسی از خلق ثروت تا ورود هوش مصنوعی به صنعت پتروشیمی وضعیت آبی ایران بحرانی است ورود شورای رقابت به ساماندهی بازار سیاه پسماند سفر نوروزی یا کابوس هزینهها؟ مجموع واریز سود سهام عدالت از ابتدا تاکنون رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی در ۹ ماهه امسال بی طرفی دولت در جلسات دستمزد/ رشد ۴۵ درصدی حقوق و بهبود معیشت کارگران ماجرای ممنوعالمعامله شدن صاحبان خانهها و خودروهای لوکس چه بود؟ پیشبینی مصرف روزانه ۱۳۵ میلیون لیتر بنزین در نوروز سود سهام عدالت واریز میشود ممنوعیت فروش کالاهای اسرائیلی در شهروند و ترهبار «نه به تصادف» مسیری برای فرهنگ سازی/سامانه جامع حوادث رانندگی فعال شود حداقل دستمزد کارگران ۴۵درصد افزایش یافت مهاجرانی: صادرات نفت متوقف شدنی نیست بسته حمایتی دولت از صنایع خسارت ناشی از قطعیها را جبران میکند؟ رشد اقتصاد دیجیتال بدون زیرساختهای امن، قدرتمند و فناوریهای پیشرفته امکانپذیر نیست صادرات سالانه ۱۳ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از سال سخت آبی تا تکذیب عدم بازگشت ۳۰درصد از ارز پتروشیمی ها صدور پروانه احداث ۲۹ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی کاهش ۵ هزار واحدی بورس در لحظه بازگشایی سیاستهای کلی اصل ۴۴ به حاشیه رفت؛ پرداخت یارانه هم موفق نبود پیشبینی افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین تهران در نوروز سکههای بانک مرکزی با دلار چند هزار تومانی پیش فروش میشود؟ پیشبینی متعادل شدن نرخ ارز/ بستههای حمایت معیشتی پیشنیاز اجرای اصلاحات اقتصادی پافشاری دولت آمریکا بر فروش اجباری کروم گوگل سدهای تهران به گِل نشست؛ راه چاره چیست؟ صنعت پتروشیمی آب رسان می شود راهآهن تایید کرد؛ بلیت قطار مردم دست آژانسهاست فائو: قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافت امکان ذخیرهگیری سود مازاد برای صندوقهای درآمد ثابت فراهم شد درآمد شهر فرودگاهی امام ۶ برابر شد/ ۱۲۰ همت پروژه سرمایهگذاری روی میز فروش قیر در بورس به نصفِ قیمت، فسادزا است صنعت نفت پیشگام در داخلی سازی تجهیزات پیشرفته شبه پول ۷۵ درصد از نقدینگی را به خود اختصاص داده است ۳۰ میلیون نفر از قطارهای نوروز جا ماندند! فرزین: بانک مرکزی بالاترین ذخایر طلا را دارد بهبود رشد تولید ناخالص داخلی در دولت چهاردهم بن بست ترامپ در تحریم پتروشیمی ایران مردم ۹۲۱ هزار قطعه سکه خریدند احیای «انفال» از واجبات تأمین مالی دولت محسوب میشود لوفتهانزا پروازهای ایران را از سر گرفت کنترل مخارج دولت در موفقیت بودجه مالیاتی اثرگذار است تعیین مزد کارگران به صورت صنفی خلاف قانون است اکنون بین قیمت دام زنده وگوشت هیچ ارتباط منطقی وجود ندارد
پشت پرده دریافت ارز ترجیحی به نام تولید ملی و واردات اسباب بازی لزوم پایان یک سنت نانوشته در تعیین دستمزد قیمت بیت کوین امروز چند بود فرآوردههای لبنی دوباره گران شد بی اعتنایی شرکت فرودگاهها به قانون حمایت از تولید داخل قیمت خودرو امروز ۱۸ مهر +جدول زمان آغاز حراج جدید شمش طلا و سکه ۵۰ میلیارد از اموال کوروش کمپانی به فروش میرسد قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ نوبت جدید حراج سکه اعلام شد قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول سیاست تثبیت نرخ ارز فوری ترین راهکار دولت برای کنترل تورم است قیمت وز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی + جدول ناترازی ۷۰۰ همتی بانکها/ کفایت سرمایه ۸ بانک منفی است محدودیت تردد در آزادراه تهران - ساوه از رکود در معاملات تا «شب عید» کمفروغ افزایش با اهرم تحولات سیاسی بنگاههای غیرمجاز و تخلفات مشاورین املاک، دو بحران جدی بازار مسکن «عراق» بزرگترین شریک تجاری ایران، بدون زیرساخت ریلی مناسب تکمیل سامانه جامع بازار ایران در دستور کار قرار دارد/اصلاح سامانههای اشتغال دولت برای مهار تورم روی تثبیت قیمت ارز تمرکز کند توافق ایران و ترکمنستان برای راهاندازی قطار مسافری بنزین سوپر در روزهای گذشته توزیع نشده است از میدان دادن به بخش خصوصی تا افزایش سرمایه خودروسازان بدهیهای رسیده به دولت چهاردهم چگونه پرداخت شد؟ باید تلاش کنیم تا همه شاخصهای اقتصادی رشد کند علت رونق بازارهای غیرمولد به جای تولید چیست؟ چگونه خودروی خود را کاپوتاژ کنیم؟ زنگ بورس ۱۴۰۴ نواخته شد برق تجدیدپذیرها به تابستان میرسد؟ نقدنگاه افراطی به توسعه سواحل مکران؛اثر عرض جغرافیایی بر رشد رشد ۸ درصدی اقتصاد ایران بدون سرمایهگذاری خارجی غیرممکن است تعهدات تکلیفی دست بانکها را برای سرمایهگذاری بسته است دولت چگونه تورم را کاهش دهد؟؛ راه آهن روی ریل امنیت/سفرهای نوروزی در امنیت کامل سپری شده است ۱ میلیارد دلار کالابرگ، تصمیم اجتنابناپذیر برای بهبود معیشت هدفمندی یارانهها در سال آینده؛ از هزار همت اعتبار تا حذف سه دهک درآمدی اقتصاد ایران در دو سناریوی توافق و عدم توافق/ تغییر پارادایمی انتظارات و شرطی شدن اقتصاد به رفع تحریمها تعیین مدیر انرژی برای مدیریت مصرف برق ضروری است رشد ۱۵ درصدی تولید تایر سواری گزینه اصلی دولت برای وزارت اقتصاد پهلودهی کشتی حامل ۱۵۰۰ خودرو در بندر شهید رجایی خطر خالیفروشی سکوهای برخط طلا و تبلیغات گسترده در فضای مجازی و شهری رای دیوان عدالت اداری در ماجرای ایرانخودرو به سمت کروز چرخید ترامپ از جان تجارت جهانی چه میخواهد؟ ابلاغ حقوق ورودی گوشیهای آیفون برای رجیستری از کاهش واردات تا احتکار تولید؛ توافق ایران ایر با هواپیمایی لوفتهانزا خسارت میلیاردی باغداران و یخبندان عید حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲بهمن، جلوهای از عزم ملی برای پیشرفت و آبادانی کشور بود/ برای آیندهای درخشان در صنعت و اقتصاد، گام خواهیم برداشت نبض طلای جهانی نوسانی شد کارمزدهای خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی در سال ۱۴۰۴ به روزرسانی شد رد ادعای عرضه قطرهچکانی برنج وارداتی/ تامین ارز و تمدید ثبت سفارشها ضروری است بنزین پالایشگاه تهران یورو۵ میشود تمام جزئیات دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۴+ جدول ۵ ساله همتی چوب جادو ندارد/ اقتصاد ایران دارای بیماری مزمن است ایران به جمع کشورهای پیشرفته در تولید «آشکارساز شعله» برای صنایع نفت و گاز پیوست قوه قضائیه خواستار توقف روند واگذاری ایرانخودرو شد بی نیازی از واردات گاز ترکمنستان با فشار افزایی پارس جنوبی انتظار ما از سازمان حمایت نه مچ گیری بلکه حمایت از تولید است / اجرای تجارت آزاد با اوراسیا؛ در آینده نزدیک هجوم پوشاک قاچاق برای عید پیشفروش بلیت قطارهای مسافری نوروز آغاز شد خودروسازی، اسب تروآی این روزهای ایران دولت در سال آینده چند همت بابت بدهی گذشتگان میپردازد؟ تغییر بازه واریز وجه حراج سکه روز شنبه ۴ اسفند قرارداد انتقال گاز روسیه از ایران به هند در دولت پیگیری شود ماجرای بیمه حوادث همگانی در قبوض برق چیست؟ ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر منتظر تامین مالی شناسایی حمله سایبری گسترده و پیچیده علیه زیرساختهای کشور تولید ۸۹۶ هزار و ۲۹۵ خودرو در ۱۱ ماه امسال نوسانات ارز ناشی از مسائل بینالمللی و انتظارات تورمی است فرار مالیاتی ۱۶ هزار میلیارد تومانی طلافروشان در ۱ سال حمله هکری بیسابقه به یک صرافی رمزارز «دریای خزر»، کلید توسعه اقتصادی کشورهای ساحلی راهاندازی صندوقهای سرمایهگذاری لیزینگ اجرای کالابرگ الکترونیک با ۶۵ همت اعتبار آخرین وضعیت بازار خودرو در پی نوسانات نرخ ارز؛ خودرو از قیمت دلار عقب ماند؟ ایران و افغانستان در مسیر تکمیل شاهراه ترانزیتی رشد مسکن و ترانزیت علیرغم تحریم بهبود تراز تجاری چگونه به بازار ارز کمک میکند؟ بخش خصوصی بالاخره فرمان هدایت بزرگترین خودروسازی را بر عهده گرفت عرضه زمین، راهحل کاهش و کنترل قیمت مسکن است آغاز فصل مشترک تجارت ایران و اوراسیا پیشبینی متعادل شدن نرخ ارز/ بستههای حمایت معیشتی پیشنیاز اجرای اصلاحات اقتصادی فرزین: بانک مرکزی بالاترین ذخایر طلا را دارد افزایش سرمایه و عبور غولهای خودروسازی ایران از مرز ورشکستگی افزایش نرخ ارز ناشی از انتظارات تورمی/ کاهش ۱۱ درصدی بدهیهای خارجی کشور دامنه شمول مقررات مبارزه با پولشویی به بازارهای مالی رسید موانع دولتی بر سر راه مشارکت مردم در جهش تولید ردپای رئیس سازمان برنامه وبودجه در التهابات ارزی سالانه ۵ میلیارد دلار در «فلرها» دود میشود هزینه شستوشوی هر متر مربع فرش ماشینی ۷۰ هزار تومان انهدام باند فرار مالیاتی/ هشدار به باندها و شبکههای پولشویی صنعت نفت ایران بر قلههای افتخار بدهی کلانی در سه سال اخیر برای شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد شدهاست دروازه جدید صادرات افغانستان به جهان عقبماندگی ایران در پروژه فشارافزایی گاز پارس جنوبی روایت وزیر نفت از قراردادهای جدید ایران و روسیه ۳ هدف اصلی توسعه محقق نشد ایران بهیک کارگاه بزرگ نفتی تبدیل میشود خرید خانه رویا؛ رئیس مجلس هم شاکی است مردم ۹۲۱ هزار قطعه سکه خریدند لوفتهانزا پروازهای ایران را از سر گرفت تعیین مزد کارگران به صورت صنفی خلاف قانون است اکنون بین قیمت دام زنده وگوشت هیچ ارتباط منطقی وجود ندارد «گاز فلر» فرصتی برای دور زدن تحریم های بانکی ایران آمریکا حریف افزایش نفوذ اقتصادی چین در آسیای مرکزی نشد خورشید شبهای محرومان را روشن میکند خودرو ۸ میلیارد دلار ارز دریافت کرد قرارداد جدید صادرات گاز به عراق امضا شده است چگونه تحریمها را خنثی کنیم؟ آیا کشور در تولید دام سبک و سنگین خودکفا است؟ امضای تفاهمنامه سرمایهگذاری قزاقستان برای ساخت ترمینال اختصاصی در بندر شهید رجایی فروشگاههای بزرگ لوازم خانگی در حال حذف کسب و کارهای خرد تامین نهادههای دامی و کالاهای اساسی همچون سال گذشته انجام میشود رایزنی ایران و روسیه برای شتاب بخشی به ساخت راهآهن رشت-آستارا اقتصادی که رهاست سود سهام عدالت واریز میشود راهآهن تایید کرد؛ بلیت قطار مردم دست آژانسهاست امکان ذخیرهگیری سود مازاد برای صندوقهای درآمد ثابت فراهم شد احیای «انفال» از واجبات تأمین مالی دولت محسوب میشود کنترل مخارج دولت در موفقیت بودجه مالیاتی اثرگذار است خروج آرام بازار خودرو از رکود ایران در ساخت توربین جزو ۵ کشور دنیا است اختلاف تورم اعلامی و تورم سبد معیشت؛ واقعیت چیست؟ افشاگری ایران خودرو از تخلف کروز در برگزاری مجمع+ سند اولین قطار تهران-وان ۱۹ اسفند حرکت میکند سفر ریلی به نقطه صفر مرزی تا اربعین کاهش ۲۲ درصدی حجم آب مخازن سدها پرونده رستمیصفا و درسهایی درباره تسهیلات بانکی؛ چگونه بازپرداخت دیرهنگام وامها اقتصاد را به خطر میاندازد؟ جزئیات روند تصویب پالرمو در مجمع تشخیص/ هفته آینده الحاق به CFT بررسی میشود عدم خاموشی فلرها ضرر ۹ میلیارد دلاری دارد اینچهبرون، کلید توسعه اقتصادی و کریدور تجاری ایران به چین و ترکمنستان سهم ۹۰ درصدی ارزهای ملی در پرداختهای بریکس جزئیات ایجاد پایگاه خانوار کشور/ آغاز اجرا در ۴ استان جدید صنایع فولادی، همچنان پیشتاز در بازار سرمایه سلاح مخفی ایران در مقابل تورم بروزرسانی میشود طراحی سامانه سیستماتیک برخورد با شبکه های ارتشاء برق تجدیدپذیرها به خاموشی نرسید چگونه برای خودروی خود بلیت قطار بگیریم؟ راهکاری جدید برای تأمین آب تهران صادرات سالانه ۱۳ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی سکههای بانک مرکزی با دلار چند هزار تومانی پیش فروش میشود؟ سدهای تهران به گِل نشست؛ راه چاره چیست؟ اجلاس معاونان روسای بانکهای مرکزی عضو بریکس آغاز شد نگران تشعشعات دکلهای مخابراتی نباشید فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، بر ضرورت عدم توقف کالا و ناوگان ترانزیتی در مرزها تاکید کرد. از کاهش مشارکت مردم در برنامههای اقتصادی تا ایجاد مانع برای اشتغالزایی تحقق خودکفایی در تولید گوشت نیازمند کاهش هزینهها و ثبات بازار ایران اکسپو ۲۰۲۵ دریچهای به اقتصاد جهانی نوسان قابلتوجهی دیده نمیشود خسارات وارده در بندر رجایی بیشتر در بخش کالاهای وارداتی بوده است کاهش ۳۲ درصدی بارندگی ها نسبت به مدت مشابه وام جدید ودیعه مسکن به بانکها ابلاغ شد ۴ راهکار بخش خصوصی برای رفع ناترازی انرژی آغاز واگذاری باندهای فرکانسی برای توسعه نسل پنجم ارتباطات در کشور وضعیت آبی ایران بحرانی است ورود شورای رقابت به ساماندهی بازار سیاه پسماند بی طرفی دولت در جلسات دستمزد/ رشد ۴۵ درصدی حقوق و بهبود معیشت کارگران رشد اقتصاد دیجیتال بدون زیرساختهای امن، قدرتمند و فناوریهای پیشرفته امکانپذیر نیست صنعت پتروشیمی آب رسان می شود درآمد شهر فرودگاهی امام ۶ برابر شد/ ۱۲۰ همت پروژه سرمایهگذاری روی میز صنعت نفت پیشگام در داخلی سازی تجهیزات پیشرفته شبه پول ۷۵ درصد از نقدینگی را به خود اختصاص داده است ۳۰ میلیون نفر از قطارهای نوروز جا ماندند! بهبود رشد تولید ناخالص داخلی در دولت چهاردهم اتصال ریل ایران به مدیترانه در گروی اتصال راه آهن ایران به عراق قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۱۱/۲۳ |برنت ۷۶ دلار و ۷ سنت شد رکورد بیش از ۱۰ سال گذشته صادرات نفت شکست رئیسجمهور مخالف تفکیک وزارت راه و شهرسازی است شرکتهای پیمانکاری بلای جان نیروهای شرکتی/دولت لایحه امنیت شغلی را به مجلس بفرستد تداوم رکود شدید در بازار مسکن ۱۴۰۴؛ نه خریدار هست، نه فروشنده لزوم تسریع در اعلام نرخ شیر خام/ قطعی برق، دامهای شیری را از تولید خارج میکند سهم زنان از جامعه کارمندی بیشتر شد بازگشت سرمایه در بالادست صنعت نفت طولانی مدت است ایران به قلب بازار اوراسیا میرسد ناترازی انرژی، ترمز تولید خودرو را کشید زمینه راه اندازی سامانه جامع وثایق مهیا شد بی توجهی به اصول ایمنی، عامل فوت ۷ معدن کار در مهماندویه دامغان رشد ۳.۷ درصدی اقتصاد ایران با وجود تلاطمهای سیاسی و اقتصادی سفر نوروزی یا کابوس هزینهها؟ مجموع واریز سود سهام عدالت از ابتدا تاکنون رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی در ۹ ماهه امسال مهاجرانی: صادرات نفت متوقف شدنی نیست بسته حمایتی دولت از صنایع خسارت ناشی از قطعیها را جبران میکند؟ صدور پروانه احداث ۲۹ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی پیشبینی افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین تهران در نوروز پافشاری دولت آمریکا بر فروش اجباری کروم گوگل فائو: قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافت بن بست ترامپ در تحریم پتروشیمی ایران بیتکوین طلا را قربانی میکند چالشهای پیش روی متقاضیان تسهیلات جدید مسکن؛ از اقساط ۲۷ میلیونی تا خرید ۲۷۰ میلیون اوراق برای توزیع کالابرگ نیازمند تعریف منابع جدید هستیم/دو دلیل عدم پرداخت وام در بخش مسکن بازی وام و ضامن تکرار میشود؟ اونس به ۳۲۸۰ دلار رسید ریزش قیمت سکه و دلار پس از تعطیلات نوروز بهرهگیری از ظرفیت ۵۰ میلیون تنی صنعت فولاد با سرمایهگذاری در حوزه انرژی پیش بینی کارشناسی درباره نرخ دلار در آینده از پیش فروش سکه تا رونق صندوقهای بورسی
تازه های شبکه اجتماعی
ارسال نظرات